MBPWF – 5. DEN

Zveřejněno 24. 9. 2020

atum: 8. 9. 2020
Lokace: Gabriel Loci
Přehlídky: Jiří Kalfař, Vanda Janda, TIQE by Petra Balvínová, AiM by Michaela Hriňová, ODIVI

Závěrečný přehlídkový den zastoupením návrhářských es napovídal, že zažijeme dekadenci, romantiku či provokaci.

Jiří Kalfař

Již v rozhovoru pro DVTV, kde mimo jiné kritizoval aktuální obálku českého Vogue a jejich pojetí ženského aktivismu. Šlo nejen o celé pojetí konceptu, ale hlavně o absenci modelek jiné než bílé pleti. Dalo se tedy předpokládat, že modely a modelky pro svou kolekci bude volit s ohledem na diverzifikaci, čehož dosáhl nejen co se rasy, ale i věku a velikosti týče. Celkem 36 modelů vynesl pokaždé někdo jiný. Celá kolekce se nesla v romantickém duchu, květinová výzdoba doladila celou atmosféru zahrady a vznášejících se éterických bytostí oděných do svěžích a lehounkých modelů z krajek, hedvábí, průhledného šifonu v černé, bílé či slonovinové barvě. Je pravda, že kolekce mohla projít větší selekcí, aby byl dojem co nejlepší, stačilo bývalo odprezentovat polovinu looků. Nicméně věřím, že maximální počet byl ponechán z důvodu docílení co největší různorodosti modelů.

Vanda Janda

Návrhářka mě osobně mile překvapila sofistikovaností a žádostí kolekce, která nepůsobila lacině. Krásné výrazné barvy jako fialová, růžová, žlutá utlumené bílou, prostorově výrazná saka s vycpanými rameny vyvážené úzkými kalhotami či šaty s peříčky ve tvaru přesýpacích hodin, k tomu pokrývky hlavy ve stylu koupacích  čepic posetých květinami.

TIQE by Petra Balvínová

Nositelnou kolekci zastoupenou hlavně šaty, nabíranými blůzkami se sukní či kalhotami představila Petra Balvínová pod svojí značkou TIQE. Živý element představovaly květiny v rukou modelek nebo v kabelce ve stylu nákupního košíku. Motiv listu se objevil i všitý do jednotlivých modelů. To byl však za mě bohužel jediný náznak života v jinak poměrně mrtvolně působící až nudné kolekci. Blankytně modrá, červená, černá, bílá, párový vzor, bílé punčochy, šátky, límečky a boty ve stylu stará, mladá. Nehrají, neohromí.

AiM by Michaela Hriňová

Jako jsem se předchozí den těšila na Krnáče a Kohouta, tento den pro mě byl highlightem Kalfař a právě Míša Hriňová. Čekala jsem od ní další silnou a nositelnou kolekci s aplikacemi v podobě řětězů, zipů, tentokrát to byly půlměsíce, její typický monogram, černou, bílou a oživení nějakou jinou výraznější barvou, prvky unisex a sportswear, a hlavně určitou story a pádnou inspiraci. A musím říct, že překonala mé očekávání. Za prvé, Míša si zachovává image a je rozpoznatelná, za druhé její kolekce mají silné téma, tentokrát ji pojmenovala Burn the witch, což nepotřebuje další komentář.

ODIVI

V závěru večera jsme byli svědky rozvolněné kolekce, kde hrály prim secondhandová saka, šortky, proužky, třpytky, třásně, černá, šedá a vínová. Krom profesionálních modelů a modelek vynesly jednotlivé kousky i influnceři a známé osobnosti. Byla to uvolněná přehlídka, která sice nepřinesla žádné grandiózní finále, ale rozhodně jako posledně odkázala na problematiku módního průmyslu a konzumu vůbec. 

Proč byla šedesátá léta v hudbě tak ikonická?

Proč byla šedesátá léta v hudbě tak ikonická?

Šedesátá léta minulého století byla pro hudební svět takovým malým velkým třeskem. Stalo se něco jedinečného a dodnes hudba z šedesátých let neutichá. Šlo o revoluční období, které nás ovlivňuje dodnes. V historii hudby se jednalo skutečně o zlatý věk. Bylo to období...