MBPWF – 4. DEN

Zveřejněno 23. 9. 2020

Datum: 7. 9. 2020
Lokace: Gabriel Loci
Přehlídky: Martin Kohout,Hana Frišonová, Naniche by Natalie Dufková, Dominika Kozáková, Jakub Patka, Lukáš Krnáč, Pietro Filipi

Prostřední den byl nabitý přehlídkami, které vzbuzovaly plno očekávání a nadějí na maximální zážitek. Já jsem se nejvíce těšila na talentovaného Martina Kohouta, jehož modely den měly odstartovat, a na Lukáše Krnáče, u kterého jsem věděla, že opět přijde s něčím neuvěřitelným a provokativním, na čem se vyřádí módní kritici (což se, jak jste již všichni stihli zaznamenat, opravdu stalo).

Martin Kohout

Kolekce se nesla v tónu barev již tak typických pro návrháře; černobílá klasika zpestřená pastelovou modrou či růžovou, stejně tak strukturami a řasením. Krejčovský um povýšil použitím krajky s přídavkem silikonu vytvářejícím unikátní vzhled a prostorový efekt, tedy aspekty, které na první pohled i laika přesvědčily o časové náročnosti zpracování jednotlivých modelů. Propracovaná a technicky náročná kolekce čítající 15 modelů s historickými prvky v duchu romantismu sladěných i s obuví však dosáhla kýženého cíle a způsobila to, že všem přítomným doslova spadla brada. 

Hana Frišonová

Frišonová je typická kombinováním rysů futurismu a tradice, čemuž dostála i tentokrát. Zatímco střihy reprezentovaly éry minulé, originální tematizované potisky zaváněly novotvárstvím a harmonicky tvořily celek se zvolenou obuví s ponožkami (kombinace tak typická pro všechna módní pekla) a osvěžujícím makeupem. Pánské a dámské modely ve fialových, vínových a modrých tónech s charakteristickou funkčností a sporty fashion pojilo pohodlí a nositelnost. Za mě nejvíc top byly modře laděné šaty s volnými netopýřími rukávy. Ty prostě ve skříni chci!

Naniche by Natalie Dufková

Jako ve snu a z úplně jiné, až pohádkové říše jste si připadali na přehlídce Dufkové. Mistrně zpracované jednotlivé segmenty všech 20 modelů kolekce nesoucí se v uklidňujících převážně pastelových odstínech růžové, fialové, krémové, bílé a černé v nadýchaném a nařaseném „polštářovém“ provedení, do kterého byste se doslova chtěli ponořit. Volba materiálů jako je šifon, hedvábí či upcyklingový damašek nejen na velkých róbách s volány vynikne s maximálním efektem. Odlesky na květinových vsadkách a jednotlivých částech oděvů prozářily celý sál a upoutaly pozornost na každičký detail propracovaného looku. Upřímně, za mě největší pastva pro oči a pro mě osobně nad očekávání přehlídkového dne od takové rebelky par excellence. Dufková, která je studentkou posledního ročníku magisterského studia na UMPRUM, se svojí kolekcí Nymphae opravdu vytvořila avizovaný „snový wonderland“.

Dominika Kozáková

Zpět do reality a za doprovodu energického zvukového background nás vneslo představení Dominika Kozákvé, která za doprovodu třpytek, filtrů a batiky představila svoje pojetí dětského světa. Genderově neutrální kousky, gejzír všemožných veselých barev, nášivek na oblečení, zvířecích masek na obličeji, pokrývek hlavy, evokující dětskou party s malováním na obličej, přinesl nespoutanou a originální show, při níž se nikdo nenudil. Nevzali byste si to na sebe? No a co? Než odsoudíte kolekci, podívejte se do detailu na to, jakou práci muselo dát vyhotovení modelů, které jsou krejčovsky skvěle zvládnuty.  Pak se zaměřte na neotřelé kombinace šifonu, pleteniny a hedvábí, na novátorské printy a neokoukané barevné kombinace. Ještě chcete kritizovat? 🙂

A víte co, dekonstruujte jednotlivé looky a najdete spoustu samostatných kousků, které na sebe z fleků hodíte.

Jakub Patka

Patka se své kolekci inspiroval každodenní realitou pracovní třídy v kontextu post-socialistického uspořádání, z jehož kulturního pozadí, z elementů, které jí daly dnešní podobu. Nesmíte brát tuto kolekci jako unisex, nýbrž jako ryze pánskou představenou a adaptovanou na pánské a dámské modely a modelky. Barevné spektrum reprezentovala šedá, černá a bílá s aspekty fialové a modré a potlačené strohostí a minimalismem v provedení kabátů, světů a šalálovitých nebo šerpových doplňků. Pozorovat z první řady průvod monochronní a efektně zpracované kolekce se spostou dvouřadých kabátů, prošívaných setů a dlouhých košil byl unikátní zážitek umocněný dynamickou hudbou.

Lukáš Krnáč

No a pak přišla show, která vás zvedla ze židle. A tehdy „burlesque met fashion“. Ale jste mohli tušit už z na sedadlech připraveného letáku, kterým Krnáč navnadil na svůj koncept #lukaskrnacpresentsmisscoolcat. Jak již sám avizoval šlono přehlídku kostýmů doplněné o objekty Presicosa, peří, třpytky a humor. V celkem 5 provedeních se nám předvedly modely na královně burlesgue @misscoolcat představující MYSTERIOUSCAT, @cowgirl se svou WESTERN GLAM, @chic marge CARTOON CHIC, CAMP & SPORT pod taktovkou @basketball_champion a opulence v podání MARIE ANTOINETTE

Pietro Filipi

Pod vedením Moniky Drápalové se v závěru večera předvedlo na celkem 19 loocich to, co můžeme od značky Pietro Filipi očekávat v aktuální sezóně v obchodech. A právě tak by se mělo k ní přistupovat, pakliže máme hodnotit. Totiž nikoliv jako k ostatním návrhářům, nýbrž jako k prodejci, který chce zůstat věrný své klientele. Že pak vidíme záplavu sak, trenčkotů a šatů přepásanými pásky a šedé, béžové a okrové pak nemůže překvapit. A za mě dobře, že Pietro Filipi neexperimentuje a nesnaží se napodobeninami zahraničních jmen konkurovat ostatním běžně dostupným značkám typu H&M či Zara. Dle mého s konceptem  „Respect what you feel“, který se zaměřuje na skutečné pocity lidí v aktuálním světě, obstojí a uspokojí cílovou skupinu.

Proč byla šedesátá léta v hudbě tak ikonická?

Proč byla šedesátá léta v hudbě tak ikonická?

Šedesátá léta minulého století byla pro hudební svět takovým malým velkým třeskem. Stalo se něco jedinečného a dodnes hudba z šedesátých let neutichá. Šlo o revoluční období, které nás ovlivňuje dodnes. V historii hudby se jednalo skutečně o zlatý věk. Bylo to období...