Obzvláště, když s blogováním začínáte, nevíte ještě nic moc. Jak to chodí, co funguje a mnohdy naděláte mnoho chyb. Byli jsme tam všichni. Ale teď máte skvělou možnost poučit se z našich chyb a vyvarovat se jim.
1. Nemáte svůj tón hlasu
Je tolik blogů na světě, jak od nich má chudák čtenář dokázat odlišit ten váš? Čím jste speciální? Jak komunikujete? Co můžete udělat jinak? Máte konkrétně užší téma? Nějaký způsob jakým píšete? Něco? Cokoliv?
2. Píšete příliš strojeně
Samozřejmě, čeština je krásný jazyk a každému se čte lépe něco jiného. Ale. Neříkáme, že máte okamžitě opustit od spisovné češtiny, začít psát vulgárně a ignorovat čárky, tečky a správný slovosled. Ovšem nikdo nechce číst ve svém volném čase příliš odborný text. Nepíšete bakalářku ani encyklopedii, pište pro lidi. Pište pro svojí cílovou skupinu. Pište tak, jak jim se to bude dobře číst.
3. Ani vy nevíte, proč vlastně píšete nebo co tím chcete říct
Máte blog, super! Ale co s ním? Chcete tam přidávat fotky toho, co jste kdy snědli? Ok. Přinese to někomu něco? Možná. Co to tomu člověku přinese? Naučí se nové recepty? Inspiruje se na své cestě k lepšímu a víc fit životnímu stylu? Ptejte se na všechno, zpochybňujte sami sebe. Jedině tak, v tom najdete smysl vy i vaši čtenáři.
4. Špatná čitelnost článků
Nepiště sáhodlouhá souvětí – nedá se to číst. Nepiště sáhodlouhé odstavce – nikdo to nevydrží číst. Oddělujte odstavce nadpisy – pomůžete nám všem, kteří se snažíme o rychločetbu. Nemějte miniaturní font – nemám brýle. Nezarovnávejte text na střed – bolí z toho oči.
5. Své odborné články nemáte ničím podložené
Pokud napíšete do článku, že je dokázané, že 90% žen nikdy nedosáhne orgasmu, přihoďte tam odkaz a nebo přeformulujte větu. Jsou to základy odbornějších textů, citace jsou důležité a když do článku přidáte odkaz dokonce si tím zlepšíte SEO. Což nás přivádí k dalšímu bodu….
6. Myslíte si, že SEO se vás netýká
Týká se vás, týká se nás. Týká se všech, kdo si uzurpují kus internetu a chtějí být vidět. Načtěte si o tom něco. Třeba v následujících dílech našeho Blog brunche!
7. Nemáte jednotný styl
Být jednotný ať už v grafice nebo ve stylu psaní je důležité. Stejně tak si dejte pozor na oslovování ve článcích. Pokud jednou budete oslovovat v množném čísle, nepřepínejte se do jednotného a vice versa. Což souvisí opět s dalším bodem
8. Copywriting necháváte copywriterům
Každý bloger je svým způsobem copywriter. Náplní práce nejednoho copywritera je tvorba blogu pro nějakou značku. Osvojte si alespoň základy copywritingu a vyvarujte se mnohým chybám.
9. Nevidíte věci v širším měřítku
Mnoho začínajících blogerů se upínají ke krátkodobým statistikám – článek má po zveřejnění malou návštěvnost – něco je špatně. Nebo máte malá čísla ve statistikách. Ale, článek si může oblíbit Google a umístit jej na první stránce při vyhledávání – čísla vám pak raketově vzrostou. A statistiky teď možná máte nízké, ale měsíc od měsíce rostou. Neklesejte na mysli, zkoumejte širší důsledky. Vracejte se ke starým článkům, upravujte je, aktualizujte je, zajímejte se o SEO a vytrvejte.