#selfcare 

Díky událostem posledních měsíců jsme se naučili, že předhánět se v tom, kdo méně spí, je blbost a myslím, že na to můžeme být právoplatně pyšní. Ten kdo méně spí si rozhodně neužívá více zábavy, není úspěšnější ani lepší než všichni ostatní.

Pravdou ale zůstává, že se stresem spíme méně. Paradoxně zrovna, když to tělo potřebuje nejvíce, stres nám brání v pořádném odpočinku. Mám pro vás ale několik osvědčených tipů, které mi tolikrát pomohli ve chvílích, kdy mne přepadly pochybnosti a obavy místo poklidného usínání. A obzvláště v nejistých časech, kterým teď čelíme, se tyto praktiky mohou hodit víc než kdy jindy.

Spánek je prvním a nejdůležitější selfcare rituálem, který pro sebe můžeme udělat.

Váš vztah ke spánku je důležitý. A stejně jako každý jiný vztah vyžaduje spoustu práce, poznávání a jakmile přijdete na to, co Vám sedí, už nebudete chtít měnit.

Horká koupel nebo sprcha

Je potvrzené, že horká koupel snižuje stres. Přidejte k tomu ještě koupelovou bombu s levandulí a uvolněte se.

Čaj

Teplý čaj před spaním je jedna z nejjednodušších věcí, které můžete udělat. Šálek meduňkového čaje je tím nejlepším a často i jediným večerním rituálem, který mi pomáhá se po jakkoliv dlouhém dni zastavit a vydechnout.

jak na lepší spánek

Uklidňující hudba

Pomalá a poklidná hudba může být skvělým pomocníkem. A pokud, jako já, máte z pomalé uklidňující hudby depky (já vím, divný, co?) zkuste audioknížky namluvené klidným hlasem. Cokoliv namluvené Werichem u mne slaví zaručený úspěch. Stejně tak třeba Saturnin.

Aromaterapie

Esenciální oleje jsou silným nástrojem. Můžete zkusit nakapat do aromalampy, zvlhčovačky vzduchu a nebo si pořídit sprej na polštář.

Kapičky

Když jsem měla opravdu problémy se spaním a i když se mi podařilo usnout, stále jsem se budila. Nakonec jediné, co mi pomohlo byly levandulové nebo CBD kapičky. Obojí výborné, CBD kapičky jsou malý zázrak a doporučuju všem na hodně velký stresy. Ale k nim se ještě dostaneme tento měsíc ve wellness encyklopedii.

Unavit oči

Dalším způsobem je unavit oči a mozek. Vezměte si nějakou knihu, která je zajímavá (ale ne natolik, abyste kvůli ni nespali ve snaze dočíst ještě jednu kapitolu a ještě jednu…) a přečtěte pár stránek, po chvíli ucítíte, jak vám oči težknou, to je ten moment, kdy zhasnete lampičku a odeberete se do vlastní říše snů.

jak na lepší spánek

Spěte nazí

Podle odborníků noční nahota nebo polonahota zvyšuje sebevědomí a snižuje stres. Spánek bez pyžama má ale především vliv na jeho kvalitu. Zahalením těla se totiž zvyšuje tělesná teplota, takže se v oblečení může zbytečně přehřívat, co způsobuje i častější probouzení během noci a mělčí spánek. Nahota naopak pomáhá s nastavením ideální teploty. Což je také jeden z důvodů, proč by měl být takový spánek kvalitnější, hlubší a delší.
Samozřejmě je důležité přihlédnout i k dalším faktorům, které mají vliv na kvalitu spánku jako je matrace, postel nebo světlo a teplota v místnosti.

Podle ankety Trenýrkárna.cz na noc stále volí pyžamo nebo noční košili více než 60 % respondentů. Na kvalitu spánku pak zde mají zásadní vliv i zvolené látky v nichž nejen spíme, ale které si na spaní vybíráme. „Nejpohodlnějšími materiály jsou len, bavlna a hedvábí, ty se hodí jak na povlečení, tak na spodní prádlo nebo lehké noční košilky či trička,“ říká Adam Rožánek, zástupce značky Styx, která vyrábí spodní prádlo.

Pohodlná postel především

Nejdůležitější však je udělat si pohodlí v posteli. Čisté a příjemné povlečení, velké polštáře a deka, do kterých se můžete zabalit. Není nic lepšího.

Facebook Comments Box

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.