#homeoffice  #karanténa 

Sundala jsem si staré tepláky a pánské tričko, které je mi až po kolena, umyla si vlasy, a dokonce je i učesala. Po měsíci jsem se namalovala a s počítačem si sedla ke stolu. A teď píšu článek o tom, jak byste měly udělat to samé. Go girls. We can do it.

Jak říkával Karl Lagerfeld – tepláky jsou znamením prohry. Ztratili jsme kontrolu nad svým životem, a tak nosíme tepláky. Ok, tepláky mohou být skvělé na „netflix and chill“, pokud myslíme opravdu seriály a vorvaní válení se v posteli. Přiznejte si to ale samy, nejste produktivnější, pokud na sobě místo legín nebo pyžama máte něco hezkého? (Nemyslím samozřejmě pyžamo jako je třeba to od Louis Vuiton, které je samozřejmě na úplně jiné metě a do postele, kde ho uvidí maximálně tak váš pes, je ho škoda.)

netflix and chill
zdroj: freestock

Práce z domova zní možná jako sen pro každého introverta, ale pro ty z vás, kterým už z toho doma hrabe, je nutné dokopat se k tomu, abyste vylezli z postele a přestali prokrastinovat. Zde je pár tipů, co byste měli a neměli dělat po čas karantény, abyste ji přežili v (psychickém) zdraví.

Nadýchat se čerstvého vzduchu

Je jedno, jestli otevřete okno, vyjdete na balkon či zahradu nebo půjdete na ranní procházku do parku. Můžete si užít oběd venku, pročistíte si nejen plíce, ale i mysl a bude se vám pak mnohem lépe pracovat.

Zůstat v kontaktu

Pokud ti jediný lidé, s nimiž jste momentálně v kontaktu, jsou vaši kolegové na konferenčních hovorech, zamyslete se nad sebou a zkuste zavolat svým přátelům a rodině. Stačí zvednout telefon a zeptat se, jak se jim daří. Jistě to ocení a budou rádi, že jste si na ně vzpomněli.

Cvičení může být i zábava

Dobře, ani já nejsem člověk, co by nějak řešil posilovny a dával si do těla každý den, ale jelikož jsme teď stále zavření doma, je přínosné alespoň čas od času zvednout zadek a trochu si zacvičit. Stačí pár pohybů z jógy, sedy-lehy nebo dřepy, tělo se prokrví a mozek bude lépe fungovat. Odbourává to i stres a pomáhá se spánkem.

cvičení doma
zdroj: Form

Oběd si zaslouží pauzu

V kanceláři jste možná byli zvyklí nosit si jídlo k počítači, ale doma vám nedýchá šéf na krk, a tak si můžete dopřát pauzu na oběd. Tato přestávka vám pomůže znovu získat koncentraci a budete se na práci rozhodně lépe soustředit.

Nepracujte v posteli

Pro maximální produktivitu je nejlepší mít v bytě rozdělené pokoje na spaní, práci, jídlo a další. Postel je určená pro spánek. Je sice pohodlné vzít si sem notebook a pracovat pod peřinou, ale člověk ráno potřebuje trochu pohybu. Stejně jako na cestě do kanceláře, tak i na cestě z postele ke stolu se tělo rozhýbe, rozproudí se krev a mozek bude lépe fungovat.

Odhodit pyžamo

Ano, všichni milují ty dny, kdy mohou zůstat v pyžamu 24/7. Převléct se do pohodlného domácího oblečení však pomůže dostat se do pracovního rozpoložení mnohem lépe. Pyžamo si nechte jako odměnu na večer za skvěle odvedeným pracovním dnem.

Donutit se začít pracovat na homeofficu je někdy opravdu obtížné, to je pravda, ale když se budete snažit cítit se doma alespoň trochu jako v kanceláři, ať už tím, že se na práci převléknete a možná i namalujete, že si uděláte jídlo večer předem nebo že vypnete televizi jako background a na mobilu ztišíte upozornění, vaše pracovní nasazení se zvýší. Držím vám palce, ať se to podaří.

Pro tipy jak se obléci na práci s domova se podívejte na náš HomeOffice ála Carrie Bradshaw.