„V Koloniálu teď maj akci na sojový jogurty od Alpra“ prohodí, když stojíme v přecpaným metru.
„Hm.“
„Stejně za chvíli už nikdo nebude nakupovat normálně, teď když ti všechno dovezou.“
Na jednu stranu mě děsí představy toho, co bude jednou až my budem starý a všechno bude jiný. Další z mých vnitřních paradoxů, běhám jak blázen, abych držela krok se vším novým a přitom se bojím přílišných změn.
Pravda je, že se způsob jakým nakupujeme podstatně změnil. Ve spojených státech teď například dochází k hromadnému zavírání obchodů a došlo i na známý American Apparel. Nikdo už nenakupuje v kamenných obchodech. Mileniálové mají všechno pod nosem a díky tomu jsme zlenivěli ještě víc. Nemluvě o tom šíleném nedostatku času, o kterém se tak všude mluví.
Všechno se děje na internetu. I když si myslíme, že něco žijeme, ono to pak má na sociálních sítí ještě druhý život. A nakupování má pak tolik výhod. Nestojíte frontu, v klidu si vyberete co chcete v tom nejlevnějším obchodě, přivezou vám to až domů a vás to nestojí víc než by vás to stálo v kamenném obchodě když započítáme i cestu do obchodu.
Nemluvě o stránkách jako je vinted a další, co nahradili sekáče. Zboží přímo od prodávajícího, vyberete si toho s nejlepším hodnocením, paráda. A vůbec všechny bazary, vždyť už se prodává i na instagramu.
Jedna věc, úchvatně, ale realisticky nafocená a změní způsob, jakým chci nakupovat. Navíc mě zbaví toho věčného strachu, že jinde pořídím líp. Nepořídím. Protože jsem si prohlídla padesát dalších stránek a tohle jsem vyhodnotila jako nejlepší.