#makeup  #trendy 

V posledních několika letech jsme byli zaplaveni trendem tzv. „clean girl“. Tento trend na TikToku s více než 90 miliony zhlédnutí na hashtagu #CleanGirl přesně zapadá do důrazu tohoto desetiletí na wellness nade vše a definuje adaptaci líčení „bez make-upu“ v roce 2020. I když se jednotlivá videa mírně liší, obecně se v nich objevuje orosená pleť, pečlivě vyčesané obočí, tvářenka a náznak řasenky pro celkový „čistý“ efekt. Mnoho tvůrců, kteří se tohoto trendu účastní, si také sčesává vlasy do nízkého culíku nebo drdolu, sponkami do vlasů Y2K a drobnými šperky. Je to vzhled, který můžete poznat i jako podpis takových osobností, jako jsou Hailey Bieber a Bella Hadid.

Zatímco každé desetiletí mělo svou vlastní estetiku krásy, bylo jen otázkou času, kdy dojde ke vzpouře proti vysoce kurátorské „čisté“ estetice. Současně s vzestupem „čisté dívky“ se objevil i bublající zájem o grungeový make-up a emo oční linky.

Party girl je trendem napříč módou a kulturou – od nostalgie po Effy Stonem až po otlučené Hermes Kelly Mary-Kate Olsenové a tašky Balenciaga s vínovými skvrnami, které ovládají mood boardy. Pokud jde o líčení, vzpomeňte si na Paris Hiltonovou, která se v klubu nechala vyfotit s rozmazaným černo-stříbrným make-upem na očích.

Nový trend krásy „party girl“, který vytlačuje čistou estetiku, zavedla například Julia Fox a její tolik diskutované černé oční stíny a trendy jako „wolf cut“, které podporují nepořádek, jenž je neodmyslitelnou součástí DIY beauty looků.

Proniká také do oblasti péče o pleť, kde nové značky propagují produkty tím, že podporují nebo alespoň umožňují méně regulérní zdravý životní styl. Společnost 4AM Skincare se propaguje jako způsob, který nenapravuje vaše „špatné návyky“, ale „pomáhá vaší pleti vyhnout se jejich následkům“. Dále je tu nová značka péče o pleť Bad Habit Emmy Chamberlain, která se propaguje sloganem „nemusíte být stále dobří, abyste měli stále dobrou pleť“.

Další značkou propagující rovnováhu místo dokonalosti je kultovní značka Youthforia, která prodává „make-up, se kterým můžete spát“. Fiona Chanová, zakladatelka společnosti Youthforia, říká, že chtěla vytvořit čisté a udržitelné produkty, které jsou bezpečné na spaní, aby se zbavila pocitu viny, když se vrátíte domů z „noční vycházky“ a jdete rovnou spát – protože kdo z nás to někdy nezažil?

Trend krásy „party girl“ se zkrátka zrodil z odmítání přizpůsobení se šabloně. V době před pandemií bylo více trendy následovat estetiku Instagramu a všechny naše fotky jsme upravovaly ve stejné barvě, aby naše mřížka vypadala ‚esteticky‘. Party girl beauty je reakcí na strnulost dodržování těchto pravidel – je zábavná a svobodná, občas špinavá, ale skutečná.

Ironií je, že být „party girl“ se stalo novou estetikou, kterou je třeba následovat, a trendy jako TikTok s označením „night luxe“ vytvářejí posedlost, která je stejně nedosažitelná jako vzhled „čisté dívky“.

Ať už máte jakoukoli náladu, na TikToku najdete spoustu návodů, jak jí dosáhnout. Můžete si vyzkoušet minimalistický vzhled, jindy se zase pobavit s dalšími trendy z roku 2000.

@thedigifairy The indie sleazification of skincare 🍝#4am#badhabits#cerave#emmachamberlain#2022trends@badhabitbeauty #indiesleaze#beautytrends#thatgirl ♬ Pretty – Coco & Clair Clair

Koneckonců jediná čistota, na které opravdu záleží, je ujistit se, že si pravidelně myjete obličej a štětce na make-up (což bychom měli všichni dělat pravidelně).

Na druhou stranu, nemusíte být na večírku do čtyř do rána, abyste získali autentický vzhled rozmazaných očních linek. Navzdory nedostatkům, které se týkají snahy následovat jakoukoli trendovou estetiku, jsme jen vděčné, že trend „čistých dívek“ má konečně svůj protipól – zbavuje nás tlaku na to, abychom všechny vypadaly neustále uhlazené.

Facebook Comments Box