Off-white má nového art directora a nové ekologické snahy velkých značek

Zveřejněno 2. 5. 2022

Off-White jmenuje Ibrahima Kamaru art a image directorem

Od listopadové smrti Virgila Abloha je Off-White bez kreativního ředitele. „Po Virgilově tragickém odchodu jsme neúnavně pracovali na tom, abychom udrželi jeho odkaz při životě a značku jako referenční bod a platformu v neustálém vývoji,“ uvedl Andrea Grilli, výkonný ředitel Off-White.

Slavný fashion director a stylista Ibrahim Kamara, který je v současnosti šéfredaktorem časopisu Dazed, se podle sobotního prohlášení značky připojí ke skupině kreativců dohlížejících na umělecké vedení značky.

H&M sleduje své materiály

Gigant v oblasti fast-fashion rozšiřuje svůj program sledovatelnosti o platformu TextileGenesis založenou na blockchainu, která zahrnuje všechny umělé celulózové materiály a recyklovaný polyester.

Módní společnosti mají jen zřídkakdy úplný přehled o původu surovin, které používají k výrobě svého oblečení. Značky tak nemohou znát jejich plný dopad na životní prostředí a vznikají rizika, že používají materiály vyrobené za použití praktik, jako je nucená práce.

TextileGenesis, držitel ocenění H&M „Global Change Award“ za rok 2020, je jednou z řady společností, které se obracejí k blockchainu jako k prostředku pro transparentnosti dodavatelského řetězce. Pomocí tokenu, který nazývá „Fibercoin“, je schopna sledovat materiály při jejich postupu od vlákna k hotovému výrobku.

Tento proces však není jednoduchý. Vyžaduje, aby se dodavatelé v celém dodavatelském řetězci připojili k této datové platformě a zajistili, že informace, které zadávají, jsou přesné. Značkám a výrobcům, kteří chtějí vyrábět oblečení co nejlevněji a nejrychleji, to může způsobit neúnosné náklady.

Dsquared2 ekologií pro lepší zítřky

Módní průmysl potřebuje revoluci. Své o tom ví kreativní duo módních návrhářů Dean a Dan Catenovi, tvořící pod značkou Dsquared2. Ta po mnoha letech příprav vstupuje do zóny šetrné k životnímu prostředí.

„Alfou a omegou pro nás byl výběr materiálů, jež snižují dopad na životní prostředí, ale zaměřili jsme se i na inovativní způsoby zpracování a konečné úpravy produktů,“ prozradilo kreativní duo Dsquared2.

One Life One Planet je první krokem nového dneška pro Dsquared2. Tato kolekce obsahuje speciální edici Smiley, které dominuje grafika smajlíka se zeleným javorovým listem. Najdete v ní mikiny, trička a šortky pro ženy i muže z recyklované a organické bavlny, ale také řadu doplňků jako jsou tenisky, kabelky, pásky, baseballové čepice nebo šátky. Ty jsou vyrobeny z recyklovaných syntetických vláken a dokončeny v procesu tak, aby se snížil jejich dopad na konkrétní klíčové environmentální dimenze.

Speciální limitovaná edice Smiley bude k dostání od 30. dubna 2022 v butiku Dsquared2, Pařížská 28, Praha 1.

Když přehlídky mají smysl

Když přehlídky mají smysl

Snažím se spočítat, kolikátý ročník fashion weeku právě probíhá. Je to malichernost, kterou si krátím čas čekání na přehlídku na nádvoří Glam-Callasově paláce. Kolem se muži i ženy ve více či méně (ale pokaždé dost fashion) outfitech fotí, jsou foceni a nebo, jako já,...

MBPFW je tu! Pojďme se seznámit s letošními designéry!

MBPFW je tu! Pojďme se seznámit s letošními designéry!

S blížící se podzimní edicí MBPFW nám dovolte Vám představit jednotlivé designery, kteří jsou součástí programu nadcházející edice SS25. Avenir Avenir ve své definici představuje budoucnost. Současná tvorba vychází z minulosti, aby zajistila budoucnost. Tuto...

Nejikoničtější kabelky všech dob

Nejikoničtější kabelky všech dob

Nové kabelky budou v souladu s neustále se měnícím cyklem trendů vždy nevyhnutelnou součástí módního života. A i když budou vždy přicházet a odcházet, existují siluety, které jsou bezpochyby navždy. Sentiment věčného tvaru znamená víc než jen opírání se o klasiku, ale...