“Nemám rád zimu.”
“Jo já taky ne, úplně nejhorší.” stěžují si navzájem kamarádi.
“Ale no tak, vždyť jsou Vánoce, všude světýlka, pohádky, občas padá sníh, není to romantický?” snažím se prorazit jejich negativitu.
“No tak jako do Novýho roku to jde, ale pak leden a únor – nejdelší a nejhnusnější měsíce.”

A jsme zase tady. Dostala jsem se do bodu, kdy nemám argumenty. Protože na tom něco bude. Víte, že jedno z nejhledanějších slov na googlu během ledna-března je “seasonal depression”? 
A vlastně to asi i dává smysl. Veškerá euforie (i stres) z Vánoc a oslav Silvestra z nás spadne a čeká nás zase návrat do práce, je zima, tma a mlha. Nic moc extra pozitivního nás nečeká. Všechno se ještě umocňuje vztekem z toho, že nám v únoru někdo cpe Valetnýn, kterej v Čechách nechceme. A občas sem tam někde nějakej ples, kde je hodně lidí, a nemůžete si vzít ani ty božské saténové lodičky, protože je prostě hrozná zima. 

Dlouho jsem si lámala hlavu s tím, jak udělat z ledna fakt skvělej měsíc. Nejsou žádné prázdniny ani svátky… nebyl to lehký úkol.
Ale vždyť je to všechno jen o stavu mysli.
Něco jako když milujete pátky a nesnášíte pondělky. Ano, pátky sice značí, že nás čeká volno a pondělí, že volno končí, ale přeci oba dny trávíme v práci a povinnostmi, no ne? A určitě je mnoho věcí, které můžete dělat v pondělí, aby jste se cítili jako v pátek.

A tak vám tu přeci jen můžu přednést vítězoslavně seznam, díky kterému si můžete užít ten nejlepší leden vůbec.Nebo tak nějak. Pokusím se krotit svůj přehnaný optimismus.

  1. Místo stresujícího kardio cvičení se přihlaste raději na jógu a nebo se vydejte na svižné procházky městem/či přírodou.
  2. Hodně se prodýchávejte, i když to nepotřebujete. Takový hluboký nádech je super.
  3. Přestaňte se snažit využít den naplno předtím, než vůbec nějaký den začne. Kdo může mít šťastnej den, když vstává v 6 hodin ráno, aby šel na kruhový trénink (třeba)?
  4. Raději zkuste využít třeba pauzu na oběd v něco rozumnějšího – třeba procházce nebo józe.
  5. Mějte doma vždy vychlazenou lahev rosé nebo jiného dobrého drinku, který vám udělá radost.
  6. Staňte se optimistou natolik, že přesvědčíte sami sebe, že není rozdíl mezi sluníčkem a topením.
  7. Je to v těch malých věcech: pořiďte si příjemný voňavý krém na ruce, který si vždycky během pauzy namažete. Takový maličkatý luxus uprostřed dne.
  8. Pošlete do háje lidi, co vás štvou.
  9. Vtipkujte. Hodně. A je jedno jak špatný ty vtipy budou, jakože určitě budou.
  10. Alespoň dvakrát do týdne se vydejte na nějaké dobrodružství s přáteli. Ať už je to jen drink v oblíbeném baru, objevení nové kavárny, průzkum sekáčů a antiků společně nebo něco více dobrodružnějšího jako swingers party či návštěva velmi alternativního divadelního představení.
  11. Začněte si plánovat dovolenou.
  12. Vyzkoušet něco nového nebo udělat něco neobvyklého (lezecká stěna, jump park, bowling?)
  13. Pokud máte domácí mazlíčky věnuje jim více času, zalezte si s nimi a dobrou knihou do postele nebo jděte na dlouhou společnou procházku. Budou vám za to vděční a vám bude také dobře ze stráveného času.
  14. Rozhodně nepřestávejte jíst oblíbená jídla nebo pít oblíbená pití, když vám dělají radost. Pouze to s nimi nepřehánějte a bude to ok.
  15. Jděte na rande, flirtujte a užívejte si. Případně pokud máte partnera vyražte na nějakou romantickou večeři nebo procházku po starém městě.