NILA na podzim zkrášluje a zútulňuje své prodejny novinkami i doplněnými oblíbenými produkty v sortimentu interiérového vybavení a dekorací. Trend sezony přitom překračuje sám sebe a majitelka NILA, Eva Urbanová, o něm má jasnou představu: „Touha po autenticitě a jednoduchosti, která přeje příklonu k přírodním materiálům a tradičnímu řemeslu.“ Prostřené tabuli přitom dominují autorské dekory nádobí, textilu do kuchyně i koupelny zase přírodní vlákna jako bavlna, len a vlna. Do nabídky interiérových dekorací se pomalu vloupává atmosféra Vánoc, zejména v použití zlatavé mosazi. Milé malé nezbytnosti k úřadování i zpříjemnění pracoven inspirují k prvním vánočním nákupům.

„Dřevo, keramika, lněné textilie a vlna se v nových kolekcích objevují v moderních pojetích a zpracováních, provázené příběhy lidí, kteří stojí za jejich zpracováním, což nabízí v našich domovech pocit útulna, hlubokého klidu a napojení na harmonii přírody. Dává to zároveň naději, že se světová produkce interiérových doplňků přikloní k smysluplnější cestě vyšší kvality na úkor nadbytečnosti a kvantity laciných kopií,“ rozvádí téma současných preferencí v interiérovém designu Eva Urbanová.

To, že estétská potěcha versus užitek nemusí být černobílou volbou, dokládá hlavně kvalitní design, jenž snoubí obojí. Pro NILA je však nejdůležitější, aby vybavování a utváření našich interiérů bylo uvědomělé a mělo své, ne nutně praktické, opodstatnění. Ať už se rozhodujeme o pořízení nové vázy, či ručníku.

Útulnost vetkaná do přírodních materiálů

Mezi textilními doplňky interiéru NILA představuje dvě nové značky. Se lnem coby materiálem těšícím se v poslední době stále větší popularitě pracuje švédská firma Iris Hantverk. Ta své podnikání založila zejména na ruční výrobě kartáčů a zaměstnávání zrakově postižených řemeslníků. Kromě jejích utěrek a chňapek je oblíbeným praktickým doplňkem domácnosti i lněný sáček na chleba.

Druhou novinkou je Marimekko, jejíž počátky sahají do zlaté éry skandinávského designu v 50. letech, a tento stylový odkaz lze stále vyčíst i v současných autorských potiscích látek z vlastní tiskárny v Helsinkách. V sezoně FW19 je lze v NILA objevit vůbec poprvé, a to jak na módních oděvech a doplňcích, tak na ručnících, utěrkách, kuchyňských zástěrách nebo županech. Značku definuje také důraz na férovost a ohleduplnost, ať už se týká přístupu ke zdrojům, používání přírodních materiálů, šetrných výrobních procesů, či zodpovědnosti vůči zaměstnancům.

Textil v domácnosti dokáže zahřát jak po vizuální stránce, tak doslova nás samotné. Dokazují to vlněné a bavlněné plédy značky Hübsch. V zimě od nežádoucího chladného kontaktu s podlahou dokáží uchránit její vlněné taburety a koberce z juty či bavlny.

Stůl prostřený příběhy

Lidé chtějí být obklopeni smysluplnými předměty, které podporují dobré a radostné žití, jak uvažuje nejen značkaMarimekko. Její produkty svými harmonickými a radostnými dekory září jak mezi textilem, tak na prostřené tabuli. Set misky hrnečku a talíře s výjevy lišek vkrádajících se do tisových zahrad od ilustrátorky Aino-Maiji Metsoly vykouzlí úsměv na rtech u snídaně i pod vánočním stromečkem. Hravé příběhy i fantazii probouzející motivy mají své již stálé místo v NILA také v podobě nádobí od nizozemských Pols Potten.

O tom, že krása často tkví v nedokonalostech a odlišnostech, nás utvrzuje kolekce švédské značky Olsson & Jensen. Porcelánové nádobí a dekorace se vyznačují atypickými tvary. Zdánlivý chaos i nepravidelnost jejich dekorů vcelku tvoří dojem souladu a harmonie. Kolekce kombinující černou a zlatou glazuru je rafinovaným a nekonvenčně luxusním porcelánovým setem.

Vítaným kontrapunktem pro vyznavače formální střídmosti je minimalistická švédská značka House Doctor. Ve výběru dominuje kolekce s příznačným názvem Rustic, která ovšem není příkladem sériové napodobeniny rustikálního stylu. Ruční výroba každého kusu jí totiž dodává na originalitě a jedinečnosti.

V práci jako doma

Podobně jako doma i v kancelářích a pracovnách plátí, že bychom se měli obklopovat příjemně stimulujícími podněty a věcmi, s nimiž souzníme. I díky takovým malým detailům si ve formálním a neosobním prostředí můžeme najít osobitost a pojmout ho částečně za své. Nákupčí NILA sestavili výběr produktů, které mohou zvýšit pracovní komfort a paradoxně s tím i náš výkon. Možná zároveň inspirují k prvním vánočním nákupům.

Mezi oblíbenými výrobci s novinkou do NILA přichází P.F. Candel Co., losangeleská značka veganských svíček ze 100% sójového vosku. Vůně sezonní limitované svíčky Spruce má evokovat zimní procházku v hlubokém lese. Intenzivní tóny smrku se v ní snoubí s vůní santalového dřeva a citrusů. Z čerstvých vychytávek usnadňujících pracovní rutinu NILA doplňuje sortiment rodinné papírenské firmy z Floridy Rifle Paper Co. o nové plánovače a diáře na rok 2020.

Selekci dále doplňuje elektronika Kreafunk, stylové kancelářské pomůcky od dánské značky Monograph a japonské vonné sirky Hibi.