Novinky na módním stole: Investice do šperků, virtuálna nebo do sebe?

Zveřejněno 9. 5. 2022

Dnešní módní stůl nás vezme na nákupy. Od těch nejvíc nedostupných až po ty dostupnější. Definitivně to ale budou témata, o kterých se budete moci tento týden na Brunchi s přáteli bavit.

Investiční šperky Janji Prokić

Investiční online galerie Portu Gallery nabídne poprvé příležitost zainvestovat do unikátních šperků. Ve čtvrtek 5. května odstartoval úpis tří originálních sběratelských prstenů z dílny Janji Prokić, jedné z nejvýznamnějších českých šperkařek. Celková hodnota úpisu je 1 030 tisíc korun. 

Oceňovaná šperkařka se srbskými kořeny Janja Prokić je známa osobitou tvorbou, za kterou získala několik ocenění Czech Grand Design. Šperky ze své dílny vystavuje po celém světě, od Prahy přes Florencii až po New York. Některé kousky dokonce nosí hollywoodské hvězdy. Od prosince 2017 provozuje vlastí studio v Praze, letos se chystá otevřít zbrusu nový obchod v centru Prahy. Portu Gallery nabídne investorům a jejím fanouškům možnost podílet se na úpisu tří z jejich sběratelských kusů, tří prstenů s příběhem. 

Každá kolekce šperků Janji Prokić je jedinečná a věnuje se jiným motivům. Inspiraci čerpá ze svého života, ve tvorbě se objevují prvky šamanismu, symbolismu či bílé magie. „Samotný tvůrčí proces je velmi komplexní, každá kolekce má hlubší myšlenkový přesah nad rámec pouhé ozdoby. Tvorba jedné kolekce tak trvá zhruba rok. Témata, jimiž se zabývám, jsou převážně ta, která jsou pro mě v danou chvíli v životě důležitá,“ komentuje proces vzniku šperků Janja Prokić. 

3 neobyčejné prsteny, 3 poutavé příběhy

Na Portu Gallery se budou upisovat prsteny reprezentující tři různé kolekce. “Každý z prstenů je výjimečný, a to jak propracováním, tak drobnými detaily, které tvoří neopakovatelný celek. Jedná se o svébytná umělecká díla plná příběhů. Od každého navíc vznikl pouze jeden kus. Právě tyto solitéry jsou lákavými sběratelskými předměty a věříme, že naše investory osloví,” říká Martin Jaroš, šéf Portu Gallery. 

Prsten z bílého zlata s ametystem vznikl před 4 lety v rámci kolekce Homa. Autorka při jeho návrhu vycházela z kultury mýtů a unikátního přírodního dědictví ostrova Homa, kde jako na jediném místě na světě žijí ´ptáci ráje´. Odtud pramení motiv peří symbolizující ochranu shůry spolu se symbolem oka jako ochrany od zlých duchů. Janja Prokić za kolekci Homa získala hlavní cenu Czech Grand Design v kategorii Designér šperku roku. 

Prsten ze žlutého zlata z kolekce Mitmem vznikl v roce 2021. Výrazný tyrkysový larimar doplňují jemné opály a brilianty. Při tvorbě se autorka inspirovala lučními květy s důrazem na drobné zdobení. Jemnost a křehkost je podle autorky něco, co má význam jen pro nositele šperku, který ho zná do nejmenších detailů. Takový šperk má nositele svádět, aby se mu věnoval zblízka. 

Prsten z kolekce Sadalsuud ze žlutého zlata byl vytvořen v roce 2019. Okouzlující madagaskarský růženín dokresluje 14 briliantů. Designérka se inspirovala nejjasnější hvězdou ze souhvězdí Vodnáře. Sadalsuud v překladu znamená nejšťastnější ze šťastných a prsten má majiteli přinést štěstí a vnitřní sílu. Růženín je pak nositelem lásky sama k sobě. 

Virtuální tenisky Nike „Cryptokicks“ se prodávají za obrovské sumy

Zaplatili byste tisíce dolarů za tenisky, které si nemůžete vzít?

Společnosti Nike a RTFKT uvedly na trh řadu virtuálních tenisek NFT a některé z jejich „CryptoKicks“ se nyní prodávají za částky výrazně přesahující šestimístnou částku. Je to stejné jako sbírání fyzických tenisek, až na to, že žádné tenisky nedostanete.

Nike CryptoKicks je kolekce NFT tenisek nazvaná „RFTKT X Nike Dunk Genesis“, kterou si uživatelé mohou přizpůsobit pomocí „kožených lahviček“ od různých návrhářů. Tyto lahvičky mění vzhled tenisek, přidávají nové vzory a efekty, jako jsou blikající světla a plovoucí mávátka.

Nejprve je třeba získat základní tenisky a poté je možné přidat skinové lahvičky, které změní jejich vzhled. Budete moci „sbírat, vyvíjet a rozmnožovat vzhled tenisek“.

Průměrná cena některých z těchto tenisek se zřejmě pohybuje v rozmezí 6 000 až 10 000 dolarů, zatímco některé se již prodávají za více než 100 000 dolarů. K vidění je i několik tenisek s výkupní cenou přes půl milionu dolarů.

Není to poprvé, co značka vypustila svou kolekci do metaversu. V loňském roce takto představila své zboží i společnost Adidas. Majitelé NFT však dostali i fyzické oblečení.

A kam za skutečnými nákupy v Praze? OC Harfa

Milovníci módy a doplňků mají opět o důvod víc vyrazit za nákupy do Galerie Harfa. Oblíbené nákupní centrum v blízkosti O2 Arény navazuje na úspěšné otevření prémiových módních prodejen na konci loňského roku a do svého portfolia přidává další značky. Příznivce kvalitního denimu potěší prodejna Pepe Jeans, dámy francouzská značka spodního prádla Etam a mladé příznivce originální módy prodejna House. V neposlední řadě Harfa potěší také maminky a jejich děti značkou Next Kids. 

Na značky!

První letošní vlaštovkou bylo znovuotevření prodejny oblíbeného řetězce CCC. Prodejna na Harfě prošla celkovou rekonstrukcí, aby lépe splňovala měnící se potřeby zákazníků z hlediska nabídky i organizace v rámci prostor prodejny. Stejně tak došlo na rekonstrukci a nový kabát prostor knihkupectví Luxor. Cílem bylo zajistit do celé prodejny bezbariérový přístup, uzpůsobený potřebám vozíčkářů a kočárků. Nově přibyl také koutek Knižního klubu.

V oblasti módy zahájila v březnu svůj provoz v Galerii Harfa prodejna francouzského spodního prádla značky Etam, která je u žen oblíbena díky sortimentu pro různé příležitosti i věkové kategorie. Další nově otevřená prodejna patří zahraniční značce Wittchen, která je lídrem na trhu exkluzivních kožených výrobků. V nabídce sortimentu najdete zboží od peněženek přes kabelky až po cestovní kufry. Do portfolia obchodů nabízejících módu a doplňky zejména pro ženy, se zařadila také prodejna Top Concept VM. Vedle ručně vyráběných šperků italské značky Murano, nabízí také klobouky, čepice a dámské oblečení z přírodních materiálů. Specialitou jsou ručně malované dámské šály ze 100% hedvábí.

Pro fanoušky denimu – největší prodejna Pepe Jeans v Praze

V dubnu Galerie Harfa potěšila zákazníky otevřením prodejny Pepe Jeans, britského výrobce ležérní džínové módy. V pořadí čtvrtá prodejna v rámci Prahy je prostorově i nabídkou tou největší. “Z hlediska prodeje vidíme otevření pobočky v Galerii Harfa jako významný krok s velkým potenciálem,” říká majitel prodejny Dušan Grufík. 

Ve středu 4. května proběhl slavnostní křest prodejny, kterého se účastnil Petr Kolář, Leona Machálková a Jary Tauber.

Kdo je Michael Rider – nový kreativní ředitel Celine?

Kdo je Michael Rider – nový kreativní ředitel Celine?

V módním domě Celine došlo k velmi rychlé změně vedení. Jen několik hodin po odchodu Hediho Slimana byl jmenován novým kreativním ředitelem Michael Rider. Pro zasvěcené to není velkým překvapením - již několik měsíců se šířily zvěsti, že Rider, který dříve vedl Polo...

Když přehlídky mají smysl

Když přehlídky mají smysl

Snažím se spočítat, kolikátý ročník fashion weeku právě probíhá. Je to malichernost, kterou si krátím čas čekání na přehlídku na nádvoří Glam-Callasově paláce. Kolem se muži i ženy ve více či méně (ale pokaždé dost fashion) outfitech fotí, jsou foceni a nebo, jako já,...

MBPFW je tu! Pojďme se seznámit s letošními designéry!

MBPFW je tu! Pojďme se seznámit s letošními designéry!

S blížící se podzimní edicí MBPFW nám dovolte Vám představit jednotlivé designery, kteří jsou součástí programu nadcházející edice SS25. Avenir Avenir ve své definici představuje budoucnost. Současná tvorba vychází z minulosti, aby zajistila budoucnost. Tuto...