Téměř rok pandemického života ze mne udělal neuvěřitelného introverta. Nemám příliš chuť někam chodit, nepotřebuji nikoho vidět. Najednou je mi dobře tak, jak mi je. Říká se, že člověk si zvykne na všechno, že? Asi už jsem si zvykla na social distancing tak, že vše ostatní je již mimo mou komfortní zónu. Ale snažím se to překonat. Nedát se a vrátit se zpět mezi přátele, kteří již ani neví, jak vypadám. Problém pak je, že už tak nějak nevím, o čem pak mluvit. Jediné, co se v mém životě udává (krom práce, která není dobrým konverzačním tématem) jsou kočky a kytky. Nepříliš zajímavé. Nietzsche sice zajímavý je, ale ne každý jej ocení, obzvláště při ranní kávě. Stejně tak politika se nehodí na oběd ve znovuotevřených zahrádkách. A tak přichází na řadu móda – další příklad toho jak mi móda zlehčuje a zachraňuje život.

Pokud i vy nevíte, o čem se bavit, máme pro vás módní stůl plný novinek!

Česká Madame Cognac & Champagne Tereza Franc se stala tváří značky Patrick Poppet

Patrick Poppet, značka prémiových poppetek (rozumějte kabelek) a doplňků Lucie Kalousové, představuje novou spolupráci a nový projekt. Tváří značky se stala Tereza Franc, 1. česká Madame Cognac & Champagne. Při této příležitosti vznikly (a vznikají) unikátní obrazy, do nichž jsou zakomponovány plíšky od šampaňského, častý objekt sběratelské vášně milovníků tohoto ušlechtilého pití. Na vytvoření dalších obrazů autorka značky v rámci upcyklace využila odřezky usní z výroby poppetek.

Lucie, majitelka a designérka značky Patrick Poppet, se rozhodla, že vytvoří obrazy, které zútulní naše domovy. V některých z nich využívá odřezky usní, které zbývají z výroby poppetek a vyhodily by se, což přispívá k upcyklaci. Do dalších umisťuje plaques de muselets, tedy dekorativní plíšky od šampaňského. 

„Během dvou let života v Lucembursku a častých návštěvách nedaleké Francie jsem vypozorovala, že spousta lidí plíšky od šampaňského sbírá. Následně si je ukládá do plastových desek nebo je zasazuje do průmyslově vyráběných dřevěných rámečků, které věší na zeď. To byl i náš případ. Mně to však nepřišlo estetické, proto jsem neustále přemýšlela, co s tím. Až mě napadlo vytvořit skutečný obraz s plíšky na plátně. Pro klienty je to zároveň možnost vlastnit unikátní dílo na míru – dle jejich vkusu a s jejich vlastními plíšky, které mi dodají,“ vysvětluje Lucie Kalousová.

Oslovit Terezu Franc, první českou Madame Cognac & Champagne a dlouholetou kamarádku, aby se stala tváří značky, pak bylo naprosto přirozené. Nejen kvůli jejímu profesnímu zaměření, ale i pro její osobnost. „Terezu jsem si vybrala jako ambasadorku své značky a jsem nesmírně ráda, že na můj návrh kývla. Je pro mě ztělesněním moderní ženy – inteligentní, vzdělaná, a navíc krásná mladá dáma, která má styl a je úspěšná jak v tom, co dělá, tak v osobním životě,“ vysvětluje návrhářka.

„S Lucií jsem se rozhodla spolupracovat, protože mám ráda lokální značky a produkty s příběhem. Těší mě také aspekt udržitelnosti použitých materiálů, s kterými Lucie pracuje. Když mne oslovila, navíc s možností propojit spolupráci s uměním a champagne, jež mne baví, neváhala jsem dlouho,“ říká Tereza Franc, vůbec jediná držitelka certifikátu Cognac Educator ve střední Evropě.

Limitovaná kolekce Re.Design od Reserved byla exkluzivně vytvořena zástupci Generace Z v Polsku

RE.DESIGN kolekce je v každém ohledu jedinečná a je první spoluprací svého druhu s Generací Z v Polsku. K tvorbě této kolekce pozval Reserved dvanáct kreativních zástupců Generace Z, kteří se nejen aktivně podíleli na každé fázi vzniku kolekce, ale také se nakonec stali jejími ambasadory.

Jak definovat Generaci Z? Je to určitě první generace, která si nepamatuje časy bez internetu. Pro ně je používání technologie jejich každodenní realitou, na kterou si nemusejí zvykat. To však neznamená, že se úplně přesunuli do virtuálního světa. Podle studie s názvem „Gen Z. How to understand today the generation of tomorrow“, kterou publikoval v roce 2019 infuture.institute a Dentsu, tuto generaci představuje skupina, pro kterou jsou offline kontakty nesmírně důležité a potřeba navazovat skutečné vztahy v reálném světě zcela zásadní. Neustálý přístup k obrovskému množství informací, které i pro statistické tisíciletí může být ohromující, se u Generace Z přeměňuje do záviděníhodné kreativity a aktivity.

„Členové generace Z se cítí zvlášť propojeni se svým prostředím. Velmi dobře si uvědomujeme události, které se ve světě dějí díky tomu, že jsme neustále online a propojeni skrze sociální média a internet. Využíváme aktivismu k řešení problémů, které vidíme ve společnosti. Také věřím, že je má generace nejkreativnější díky prostředí, ve kterém jsme vyrostli. Starší generace se učili kreativitě ve třídě, a pokud chtěli vědět více, museli se doučit sami. Generace Z je první generací, která má neustálý přísun inspirace díky snadnému přístupu k těmto informacím,“ říká Zuza Kacperczyk, studentka grafického designu v Londýně a jedna ze spolutvůrců kolekce.

 „Jsme vylepšeným hybridem předchozích generace. Vezměme si například naše rodiče: dnešní technologie nejsou pro jejich život tak důležité jako pro naše životy. Generace Z, právě vstupuje na nový trh, kde je toto povědomí o technologii žádoucí, ba dokonce nezbytné. Generace Z navíc potřebuje mimořádné množství zážitků a motorické nebo emocionální podněty, a proto jsou více zvídaví, zkouší nové věci, a rádi čelí výzvám. Nevylučuji příští generace z tohoto typu chování, ale jsem si jistý, že je to rys, který definuje tu naší,“ říká o své generaci absolvent filmové školy Miłosz Kulesza.

„Lidi mé generace se vyznačují individualitou. Mají jedinečný pohled na svět, styl a přístup k životu. Moje generace je jakousi vzpourou proti světu, který nás obklopuje. Chceme změny k lepšímu a jsme připraveni čelit všemu k dosažení našich cílů,“ dodává fotograf Paweł Miśko.

Kolekce RE.DESIGN je jakési zrcadlo, ve kterém se mohou dívat na sebe a vidět podstatu své generace. A co to vlastně je? Kolekci Re.Design stejně jako generaci Z lze charakterizovat jako nekompromisní a odvážnou. Není potřeba se omezovat na jeden jediný styl nebo estetiku, kolekce RE.DESIGN 2021 spojuje nejrůznější trendy: od ručně vyráběných prvků přes vintage a streetwear až po volnočasovou módu. Hlavním rysem kolekce? Autenticita. Samotná kolekce je pouze začátkem plánovaných aktivit většího měřítka. Pod speciálně vytvořeným hashtagem #PolishGenZ budou shromážděny příspěvky sdružující komunitu zajímavých zástupců generace Z. Značka Reserved nevylučuje spolupráci s nimi ani v jiných budoucích aktivitách.

Chloe – zpět ke kořenům

Fanoušky v poslední době jistě překvapil instagramový účet značky Chloe – módu totiž vystřídala příroda.

Ohlasy byly různé – nejprve si všichni mysleli, že účet někdo hacknul. Až později se ukázalo, že se jedná skutečně o obsah módního domu a reakce začaly být velice smíšené. Často to však nebylo příjmáno velice pozitivně, ale – diskuzi to vyvolalo.

Vše nakonec objasnila Gabriela Hearst – kreativní ředitelka Chloé. “Musíme se vrátit k respektování materialistických věcí, ale nemůžeme se vrátit, pokud nebudeme respektovat zdroj, který nám je dává,” vzkázala.

Slavný byt na 31 Rue Cambon je obnoven – nahlédněte do stylu Coco Chanel

Móda a design jdou ruku v ruce. Kde je ikonický návrhář, je i ikonický apratmán či sídlo. V případě Gabrielle “Coco” Chanel jde o 31 Rue Cambon, kde se nachází i její butik.

Tento slavný pařížský byt byl padesát let po smrti Chanel obnoven. Budova je známá svou historickou hojností a samotný apartmán je bohatý na styl, který je ztělesněním Chanel (jak značky, tak osobnosti).

Po zrestaurování prostor stále odráží neodmyslitelnou luxus. Byt, který obnovil francouzský interiérový designér Jacques Grange, vyzařuje podle WWD světskou atmosféru s kousky ze starověkého Řecka, Egypta, Číny a Itálie. “Apartmán, kde přítomnost mademoiselle stále přetrvává, je i nadále nevyčerpatelným zdrojem inspirace pro kreativní světy Chanel, ať už jde o módu, parfémy, krásu, hodinářství nebo šperky,” uvedl módní dům k rekonstrukci.

Vedle bytu Chanel je minimalistické točité schodiště obklopené zrcadly a showroom umístěný uvnitř budovy.

Vzhledem k tomu, že byt není otevřen široké veřejnosti, podívejte se alespoň na fotografie a nasajte trochu atmosféry.

 PUMA představuje novou futuristickou botu inspirovanou technologiemi

Značka PUMA přináší zcela novou botu s názvem OP-1 PWRFrame, která ve svém inovativním a futuristickém designu propojuje streetstyle s technologiemi. Kolekce PWRFrame se bude každý měsíc rozrůstat o nové siluety, které zaručeně vzbudí pozornost každého sneakerheada. 

Novinka OP-1 PWRFrame klade důraz na funkčnost a čistý design, který se inspiroval v architektonických strukturách. Výsledkem je jednoduchá ale zároveň výrazná silueta tenisky. 

„Design zaměřený na funkčnost byl vytvořen pomocí propracovaných konstrukčních technik a výrobních procesů,“ říká Danny Taylor, hlavní sportovní designér značky PUMA. „Komponent PWRFrame na patě tvoří unikátní vzhled a tvar boty, a přitom definuje její funkčnost a DNA.” 

OP-1 PWRFrame si hraje s moderním a čistým designem. Svršek boty OP-1 PWRFrame s propracovanými technickými detaily kontrastuje s vyšíváním a tradičním vrstvením, které je typické pro streetwear. Zcela unikátní je pak neonový prvek PWRFrame na patě boty, který spojuje prstenec bodů na botě od střední části chodidla až po patu a nabízí tak optimální pohodlí při každém kroku. Neonová barva komponentu se prolíná celou kolekcí OP-1 PWRFrame a na unikátnost prvku tak upozorňuje.

Vstupte do světa tenisek budoucnosti inspirovaných technologiemi OP-1 PWRFrame. Model ve světlé variantě bude v České republice k dispozici během léta v prodejnách Footshop a na PUMA.com.

Značka Converse otevřela virtuální obchod na Velké tichomořské odpadkové skvrně. Cílem je zavřít ho co nejdřív.

Velká tichomořská skvrna obsahuje 80 miliónů tun plastu na ploše velké 1,6 kilometrů čtverečních. Tato skvrna se zvětšuje dvojnásobně každou dekádu. Converse All Stars proto vytvořili virtuální Renew Labs store, jehož cílem je zavřít co nejdřív díky odstranění odpadu, na kterém stojí. 

Ve virtuálním storu jsou představeny nejnovější prototypy udržitelné kolekce Converse. Prototypy byly navrženy komunitou All Stars – mladými a ekologicky uvědomělými kreativci, se kterými Converse dlouhodobě spolupracuje. Všechny prototypy ikonického modelu Chuck 70 vznikly pomocí nejnovějších technologií, například inkoustu vytvořeného z nečistot v ovzduší, barviva z kořenů rostlin nebo barviv z bioluminiscenčních mikrobů.  

Cílem projektu je rozšířit povědomí o Velké tichomořské odpadkové skvrně a pomoci k jejímu odstranění. Prototypy nejsou určené k prodeji, ale budou použity k získání finančních prostředků na vyčištění Tichého oceánu. Každý, kdo přispěje skrze virtuální store na neziskovou organizaci Take3.org, bude zařazen do losování o exkluzivní prototyp ekologických tenisek. Každý „prodaný“ model bot tak pomůže odstranit odpad a zavřít store, který na něm stojí. „Exkluzivita patří mezi ty nejlepší motivace pro zákazníky. A není nic exkluzivnějšího než tyto prototypy,“ říká Miguel Carrilo, Marketing Director značky Converse.  „Než abychom podporovali další nadspotřebu, vytvořili jsme kanál, prostřednictvím kterého víme pomoci planetě i udržitelnosti.

Virtuální ostrov uprostřed ničeho

Renew Labs store je vytvořen pomocí 360° virtuální reality, která dává návštěvníkům z celého světa možnost stát a nakupovat na ostrově z plastu uprostřed oceánu. Store se zavře, až se vybere dostatečné množství finančních prostředků na úklid odpadu, na kterém Renew Lab stojí. 

Renew Labs Store může navštívit kdokoli prostřednictvím filtru na Instagramu. Najdete ho na tomto linku. Najdete jej i na Google Maps.

A když už jsme u plastu a oceánech, jistě vás potěší poslední novinka.

Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie představují inovativní udržitelné obaly

Značky péče o vlasy Procter & Gamble představují nový doplňovací systém, který se skládá z hliníkové lahve a doplňovacího sáčku, díky němuž si spotřebitelé již nemusí vybírat mezi krásnými vlasy, zdravou pokožkou hlavy a přírodním bohatstvím planety. V České republice zavádějí nové obaly značky Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie, které tak spotřebitelům umožní snížit spotřebu plastů o 60%  ve srovnání s běžnou lahví.

Společnost Procter & Gamble Beauty navíc významně urychlila proces snižování spotřeby panenského plastu v lahvích šamponů a kondicionérů o 50 %, který byl původně plánovaný až na rok 2030. Tohoto cíle bude dosaženo již do konce roku 2021, což v kombinaci s možností opětovného použití obalů sníží využívání panenského plastu o více než 300 000 tun (za čtvrtletí v porovnání s rokem 2016).

„Ačkoliv víme, že tohle je jen začátek, věříme, že systém ‚Doplňujte s láskou‘ má sílu přinést pro naši planetu hodně dobrého. Chceme podporovat spotřebitele v jejich snaze o ekologičtější domácnost. Jsme si vědomi, že velké množství spotřebitelů našich produktů se snaží snížit množství odpadu, který produkují, takže jsme rádi, že jim za P&G můžeme pomoci dosáhnout tohoto cíle.” dodala Justyna Ignasiak Kretowicz, ředitelka komunikace P&G Beauty.

Produkty Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie jsou od nynějška dostupné v opakovaně použitelných hliníkových lahvích a doplňovacích sáčcích. Lahev je vyrobena ze 100 % z odolného hliníku, který lze znovu plnit po dobu až 5 let a je plně recyklovatelný. Doplňovací sáčky jsou vyrobené z polyethylen laminátu, to znamená z jednoho materiálu za použití o 60 %méně plastu. Sáček je navíc plně recyklovatelný. Tato ekologická novinka je prvním krokem k zodpovědné kráse, která spotřebitelům pomůže každý den učinit udržitelnější rozhodnutí.

Krásné hliníkové lahve jsou také stylovým doplňkem vaší koupelny. Byly vytvořeny 4 speciální designy obalů, které odrážejí jednotlivé funkce a charakter každé značky: Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie.