Konec s plýtváním oblečení. Pietro Filipi končí se slevami.

Zveřejněno 26. 7. 2020

Udržitelnost je téma, které hýbe nejen světem módy. Fakt, že módní průmysl patří mezi největší znečišťovatele životního prostředí, není žádnou novinkou. Ve spalovnách a na skládkách tak končí ročně miliardy kusů oblečení. Pohled na slow fashion, mnohdy opovrhovaný přístup k oblékání, se ale během posledních let poměrně rychle mění. Tento celosvětový trend následuje i česká oděvní značka Pietro Filipi, která se do boje proti konzumu pustila zásadní změnou strategie. Vůbec jako první módní brand na českém módním trhu ruší slevy a podporuje tak udržitelnost.

Situace je jasná, přibližně polovinu zboží Pietro Filipi prodalo za plnou cenu. Druhou polovinu, která se prodala díky slevám, tak jednoduše nenakoupí. Firma nechce chrlit jednu kolekci za druhou a na konci každé sezóny produkty zlevňovat pod jejich výrobní cenu. Navíc jsou podle majitele Michala Mičky pryč doby nových a starých kolekcí a slepého následování rychle se měnících módních trendů.

“Většina obchodníků se slevami počítá už při nákupu zboží a v plné ceně je tak zahrnuta mnohem vyšší marže. Je to tedy vlastně tak trochu podvod,” říká Michal Mička, majitel Pietro Filipi.

Pro značku je nyní velmi důležitý trend udržitelnosti. Chce naučit zákazníky, aby kupovali méně kusů oblečení, vybírali pečlivě, uvážlivě a nedívali se na slevy značek, ale hodnotu, kterou za finální cenu kupují.

Tereza Srbová pro Pietro Filipi

Navíc  svým přístupem podporují i lokální byznys. “Každý náš produkt je vyroben z pečlivě vybíraných kvalitních látek a designován lokálními návrháři. Klademe důraz na to, aby velká část naší kolekce byla tvořena tzv. basic kousky – tj. oblečením, které je nadčasové a nadsezónní. Celosvětově je segment prémiových značek absencí jakýchkoliv slev typický, cena produktu jednoduše odpovídá jeho kvalitě a sleva tak není potřeba,” dodává Michal Mička.

Nejikoničtější kabelky všech dob

Nejikoničtější kabelky všech dob

Nové kabelky budou v souladu s neustále se měnícím cyklem trendů vždy nevyhnutelnou součástí módního života. A i když budou vždy přicházet a odcházet, existují siluety, které jsou bezpochyby navždy. Sentiment věčného tvaru znamená víc než jen opírání se o klasiku, ale...

Bude v budoucnu móda už jen unisex?

Bude v budoucnu móda už jen unisex?

Jsem zastáncem názoru, že každé oblečení a každý parfém může být unisex, jakmile přestaneme řešit škatulky. Jsem o tom přesvědčena natolik, že si kladu otázku, zda brzy nenastane doba, kdy bude vše unisex a zda ta doba není náhodou za rohem. Soustředím se na to příliš...

Vyhlášení finalistů: VAN GRAAF Junior Talent 2024

Vyhlášení finalistů: VAN GRAAF Junior Talent 2024

Mercedes-Benz Prague Fashion Week se v rámci jarní edice chystá přivítat nejen etablovaná jména, ale rovněž poskytnout platformu pro novou vlnu nadějných vycházejících návrhářů prostřednictvím tradiční soutěže VAN GRAAF Junior Talent. Odborná porota talentové soutěže...