Konec s plýtváním oblečení. Pietro Filipi končí se slevami.

Zveřejněno 26. 7. 2020

Udržitelnost je téma, které hýbe nejen světem módy. Fakt, že módní průmysl patří mezi největší znečišťovatele životního prostředí, není žádnou novinkou. Ve spalovnách a na skládkách tak končí ročně miliardy kusů oblečení. Pohled na slow fashion, mnohdy opovrhovaný přístup k oblékání, se ale během posledních let poměrně rychle mění. Tento celosvětový trend následuje i česká oděvní značka Pietro Filipi, která se do boje proti konzumu pustila zásadní změnou strategie. Vůbec jako první módní brand na českém módním trhu ruší slevy a podporuje tak udržitelnost.

Situace je jasná, přibližně polovinu zboží Pietro Filipi prodalo za plnou cenu. Druhou polovinu, která se prodala díky slevám, tak jednoduše nenakoupí. Firma nechce chrlit jednu kolekci za druhou a na konci každé sezóny produkty zlevňovat pod jejich výrobní cenu. Navíc jsou podle majitele Michala Mičky pryč doby nových a starých kolekcí a slepého následování rychle se měnících módních trendů.

“Většina obchodníků se slevami počítá už při nákupu zboží a v plné ceně je tak zahrnuta mnohem vyšší marže. Je to tedy vlastně tak trochu podvod,” říká Michal Mička, majitel Pietro Filipi.

Pro značku je nyní velmi důležitý trend udržitelnosti. Chce naučit zákazníky, aby kupovali méně kusů oblečení, vybírali pečlivě, uvážlivě a nedívali se na slevy značek, ale hodnotu, kterou za finální cenu kupují.

Tereza Srbová pro Pietro Filipi

Navíc  svým přístupem podporují i lokální byznys. “Každý náš produkt je vyroben z pečlivě vybíraných kvalitních látek a designován lokálními návrháři. Klademe důraz na to, aby velká část naší kolekce byla tvořena tzv. basic kousky – tj. oblečením, které je nadčasové a nadsezónní. Celosvětově je segment prémiových značek absencí jakýchkoliv slev typický, cena produktu jednoduše odpovídá jeho kvalitě a sleva tak není potřeba,” dodává Michal Mička.

Kdo je Michael Rider – nový kreativní ředitel Celine?

Kdo je Michael Rider – nový kreativní ředitel Celine?

V módním domě Celine došlo k velmi rychlé změně vedení. Jen několik hodin po odchodu Hediho Slimana byl jmenován novým kreativním ředitelem Michael Rider. Pro zasvěcené to není velkým překvapením - již několik měsíců se šířily zvěsti, že Rider, který dříve vedl Polo...

Když přehlídky mají smysl

Když přehlídky mají smysl

Snažím se spočítat, kolikátý ročník fashion weeku právě probíhá. Je to malichernost, kterou si krátím čas čekání na přehlídku na nádvoří Glam-Callasově paláce. Kolem se muži i ženy ve více či méně (ale pokaždé dost fashion) outfitech fotí, jsou foceni a nebo, jako já,...

MBPFW je tu! Pojďme se seznámit s letošními designéry!

MBPFW je tu! Pojďme se seznámit s letošními designéry!

S blížící se podzimní edicí MBPFW nám dovolte Vám představit jednotlivé designery, kteří jsou součástí programu nadcházející edice SS25. Avenir Avenir ve své definici představuje budoucnost. Současná tvorba vychází z minulosti, aby zajistila budoucnost. Tuto...