#českýdesignér  #zuzanakubíčková 

Absolventka UMPRUM, která má zkušenosti ze stáží v Paříži, Miláně, ale i Reykjavíku. Oponentkou při její diplomové práci, kterou pojmenovala Zima, jí byla návrhářka Denisa Nová. 

Kolekce Cestovní obleky, inspirovaná “cestováním” ve spánku při snění ji kapitulovala mezi finalisty Shooting Fashion Stars v roce 2010. Držitelka ocenění Módní designér roku uděleného v roce 2012 Akademií Czech Grand Design. 

Představitelka tzv. klasické krejčoviny, kde dámské sako a další základní kousky business šatníku, stejně jako elegance, ženskost a nadčasovost hrají prim. 

Její kolekce jsou propracované, využívají kvalitní materiály, kladou důraz na siluetu, ale zároveň jsou “přidrzlé”.

Často její šaty na akce vynáší Taťána Gregor Brzobohatá, která ji rovněž zapózovala v její hedvábné (vá)noční kolekci nočního a domácího oblečení pod značkou Pop. 

Černý průsvitný overal z kolekce Couture 2019 si pro své vystoupení na finálovém večeru Eurovize 2019 zvolila Conchita Wurst.

Jako jedna z odvážných koncem května 2020 představila novou kolekci i bez fashion weeku.

O kom že je řeč tentokrát?

Zuzana Kubíčková

Nejde o nikoho jiného než návrhářku Zuzanu Kubíčkovou, která rozhodně není na módní scéně nováčkem. 

Nová je však její poslední kolekce s názvem Pop & Couture 2020. Jak už název napovídá, dochází ke splynutí prvků obou předchůdkyň Pop a Couture. “Pop” ve významu slova populární, přináší modely a střihy, které se Kubíčkové během let práce nejvíce osvědčily u zákaznic a staly se nejvíce žádanými. Nechybí tedy již zmíněné padnoucí sako, rafinované topy s neotřelými, ale elegantními detaily, pouzdrové sukně či šaty. Zároveň slovo “Pop” symbolizuje fakt, že předchozí kolekce Pop by Zuzana Kubíčková byla dostupná hlavně online a nebo v rámci tzv. pop-up storů. Skutečnost, že nejnovější kolekce byla zamýšlena pro uvedení na letošním březnovém MBPFW, pak vnáší prvek “Couture” v názvu. Avšak z nám všem známých důvodů byla v květnu finálně přestavena online, resp. mimo svátek módy, proto i zde reprezentuje složka “Pop”. 

Kubíčková však nepouští kolekci ven čistě tak, jak byla plánovaná pro fashion week. Během karantény pár modelů přidala a některé z nich prošly úpravami.

Její nejnovější počin sama definuje jako vlastní verzi power dressingu. Pojem vysvětluje jako business style, kde je “ve střizích náznak formálnosti a reprezentativnosti, ale převládá ženský element“. Právě ten je umocněn výběrem materiálů a doplňků, zdůrazňujících ženskou postavu, např. transparentní látky, satén, zavazování za krkem, či v pase, rysy neo-negližé. 

Silueta čerpá ze střihů a prvků 90.let, což lze vypozorovat z polstrovaných ramen sak, nabíraných rukávů a nohavic u kalhot v kontrastu se zvýrazněným pasem.

Jak už to u Kubíčkové bývá, jedná se o celoroční kolekci, čemuž odpovídá vhodně a důmyslně zvolená sestava materiálů jakožto i paleta barev. 

Merino vlna v kombinaci se saténem, hedvábí, lehounká organza, tyl a třpytky. 

Business stylu a formálnosti lichotící pastelové a tlumené neutrální barvy (vedle černobílé klasiky, odstíny šedé, pudrová, svělounce zelenkavé a modré), ale i odvážnější lila, smaragdově zelená, nebesky modrá či čokoládová a karamelová.  

Je neuvěřitelné jaký smysl pro detail, dokonalou kombinaci materiálu, barvy a střihu na každém modelu Kubíčková předvádí. Trenčkot z lesklého materiálu, top a sukně karamelové barvy, jimž lesklý materiál dodává pocit, že jste obalená v tekutém karamelu, to stejné pak evokuje volba čokoládové barvy, smaragdově zelené a lesknoucí se propínací šaty, prosvítající pouzdrová sukně s vysokým pasem nebo minimalistické a ženské šaty střihem připomínající legendární red carpet dress, které v roce 1995 vynesla například Kate Moss ku příležitosti CFDA Awards (slavné saténové bílé z dílny Johna Galliana) nebo ty od Calvina Kleina, které v roce 1996 zvolila Gwyneth Paltrow na předávání Oscarů (to ještě chodila s Bradem :)). 

Ani v této kolekci však Kubíčková neopomíjí prvek nadčasovosti, její modely jsou tedy perfektní investicí, pokud chcete v práci nebo u zkoušek udělat opravdový dojem.