Pohodlně se usaďte, co si dáte? Tak schválně, že by nějaké novinky z módního světa? Tak rychle, rychle, dokud se z nich nestane pouze další, minulá sezóna.
Nová lovestory z módního domu Prada – Miuccia Prada a Raf Simons
Koncem února došlo k naprosto unikátnímu spojení. Do módního domu Prada se připojil originální pánský módní návrhář Raf Simons, který si získal srdce již mnohých z nás. Dojde tak ke spojení dvou naprosto unikátních módních mozků Miuccia Prada a Raf Simons, kdy oba budou na rovnocenné úrovni.
Ačkoli oba designéři mají za sebou zcela odlišné cesty, oba sdílejí svou vášeň pro umění a spojování historických prvků s novodobými trendy.
„Je to nový vítr,“ řekla Miuccia Prada, když se objevila zpráva o spolupráci. Vítr, který s sebou nese příslib kreativnějšího nadšení od návrháře, který již dříve prohlásil, že by se nikdy nechtěl „stát věznicí svého vlastního stylu. Rád se pohybuji vpřed. “
Tak uvidíme, co můžeme čekat.
„Plus size“ modelka pro Chanel
A dále k dalšímu módnímu domu. Během Pařížského fashion weeku se na mole Chanel objevila 26 letá dánská modelka Jill Kortleve. Poprvé za posledních deseti let se tak na tomto mole prošla „plus-size“ modelka. Vzbudilo to samozřejmě obrovský úspěch a sama Jill se vyjádřila, že „se v módě právě dějí tak potřebné změny, na které jsem nesmírně pyšná a jsem vděčná, že zrovna já mohu být součástí.“ Ovšem podívejte se na její fotografii.
Něco se vám nezdá? Nebojte, nejste v tom sami. Ani nám to nepřijde zrovna „plus-size“ a to ani mnoha dalším. TeenVogue uvedl, že je Jill skutečně v tom nejmenším plus size spektru. Vzpomeňte si na film Ďábel nosí Pradu – jakmile je to nad velikost č. 8 (u nás 38) už je to plus size. U filmu se zasmějeme spolu s hlavní hrdinkou, ale když se s tím setkáme v realitě, stále nás to překvapí. Nebo ne?
Protože zatímco high fashion modelky jsou považovány za plus size jakmile mají 38 a více, tak v „normálním“ světě je tato velikost zcela běžná 36-38 je často považováno za „S“ a plus size v takovém světe je velikost vyšší než č. 12, tedy více než naše evropská 42 a tedy velikost „L“ a výše. (Prosím nenuťte nás převádět to ještě do britských velikostí, je to vyčerpávající. Google it.)
Celý tento vlastně rádoby líbivý čin s plus size modelkou vyvolal akorát zmatení a celý „plus size“ pojem nabral absurdního dojmu.
Jasně, je to dobrý a jistě důležitý krok, ale vzít holku s normální pěknou postavou a vydávat ji za plus size modelku, rozhodne šťastné není.
Ovšem realita. Vypořádejte se s ní po svém.
Nová tvář Chanel č. 5
A ještě jedna novinka z Chanel továrny. Vždycky jsme si mysleli, že herečka Marion Cotillard bude kráčet v oblacích vůně Chanel č. 5 a teď to společnost Chanel dokonce potvrdila. Herečka, kterou znáte možná z filmů Edith Piaf, Příliš dlouhé zásnuby, Počátek,… se stala novou tváří ikonického parfému. Chanel to oznámil s krásnou černobílou fotografií, této nádherné ženy, která by měla představovat ten nahý šarm, který si pod touto vůní rádi představujeme.
Marion tak pokračuje v řadě osobností jako byla Lilly Rose Depp, Audrey Tautou, Gisele Bundchen nebo dokonce Bred Pitt, který byl prvním mužským hlasem tohoto parfému.
Posunutí #MBPFW
Ačkoliv by měl tento pátek začínat další ročník pražského fashion weeku, bohužel se posouvá na květen, naši pražští módní nadšenci si tak budou muset počkat.
Jan Černý jakožto nový kreativní ředitel značky Kara
Značka Kara, která se zaměruje na kůži a kožešinové výrobky, zná již svého nového kreativního ředitele. Stal se jím Jan Černý. O tomto našem návrháři toho zde bylo napsáno již hodně. Absolvoval stáž v Paříži u Louise Vuittona pod vedením Virgila Abloha, který si zamiloval jeho tenisky. Příběh jak z nějakého inspirativního filmu. Teď má na starost tvorbu kolekcí a zároveň celou vizuální prezentaci této české značky. Jeho prvním krokem byla změna loga značky, které navrhlo studio Najbrt.
„Jan patří k nejtalentovanějším designérům naší scény. Zapadá dokonale do vize, kterou s Karou plánujeme. Chceme oslovit mladší publikum, více se orientovat na kožené doplňky a vytvořit značce novou identitu,“ vysvětluje majitel firmy a CEO Michal Mička důvody, proč angažoval šestadvacetiletého Jana Černého. Držíme palce a moc fandíme!