Barva roku, GCDS v Čechách, poslední přehlídka JPG i Virginie Viard a Kodaň jako centrum udržitelné módy.
Barva roku 2020: Classic blue
Tenhle rok můžete očekávat, že uvidíte hodně modré. Pantone totiž určil novou barvu roku 2020. Jedná se o odstín modré připomínající oblohu za soumraku – classic blue.
„Je to barva, která předvídá, co se bude dít dál,“ řekla Laurie Pressman, viceprezidentka Pantone Color Institute, která barvu roku vybírá.
„Co přinese budoucnost, když se přesuneme do večerních hodin?“
To je skutečně relevantní otázka, když se pouštíme do nového desetiletí. Ale ačkoliv to vypadá ale jako barva budoucnosti, ve skutečnosti nás přivádí k jakémusi uzavření kruhu, který otevřela úplně první barva roku 1999 a kdy se jednalo o další modrý odstín – Cerulean.
„Vstoupili jsme do roku 2000 a přemýšleli jsme: Rozpadne se svět?“ řekla Pressman.
Pantone Color Institute uvedl, že dnes cítí podobné pocity nestability, které dnes svírají svět, od Spojených států po Spojené království, Hongkong, Sýrii a po celém světě. A tak hledáme stín, který nabízí ujištění, důvěru a spojení, které lidé v nejistém globálním prostředí potřebují.
Značka GCDS v The Brands
Vždycky je co slavit, když se na našem Českém trhu objeví další světoznámá ikonická značka. Tentokrát se jedná jednu z nejoblíbenějších
streetwearových značek současnosti – GCDS, kterou teď nově nabízí butik The Brands, který zastupuje luxusní pánské značky.
Italskou značku GCDS založili v roce 2015 bratři Giuliano a Giordano Calzovi; první jmenovaný zastává post kreativního ředitele, druhý je jejím CEO a společně tvoří sehraný tým. Přestože je značka poměrně mladá, zaznamenala fenomenální úspěch a stala se celosvětově jednou z nejvyhledávanějších. Je charakteristická výraznými a mnohdy ironickými potisky, zapamatovatelnými slogany, výšivkami a divokými barvami. Její výroba však striktně podléhá italskému krejčovskému umu a preciznosti.
Samotný název GCDS je zkratkou “God Can’t Destroy Streetwear”, která odkazuje na společný ideál obou bratrů – na místo bez hranic, otevřené
všem, kteří si chtějí hrát. Stejným způsobem je budován také charakter celé značky, v němž dominuje volnost, hravost a nespoutanost.
V butiku The Brands je GCDS zastoupena kolekcí Jaro/Léto 2020, která je postavena na konceptu „K-Hawaii“, který je odvozen od vizuálních významů výrazu Kawaii (japonské označení pro roztomilost či sladkost) a Hawaii (tropický ráj s bohatou historií). Značka ve své nové kolekci
namixovala výbušný koktejl K-Hawaii: futuristicky uchopila japonský komiksový styl manga; nechala se unést jedním z nejkrásnějších míst světa, zářivými barvami, hravými potisky a ikonickými pop symboly jako je Hello Kitty.
GCDS v nové kolekci rozehrává letní svádění, kde je vše nejenom roztomilé, ale i sexy a nebezpečné.
Od dnešního dne je tedy značka GCDS exkluzivně dostupná v České republice – v luxusním pánském butiku The Brands na adrese Široká 20, Praha 1. Připojí se tak k pečlivému výběru renomovaných značek jako jsou Dior, Valentino, Saint Laurent či nejtrendovějších brandů jako Vetements, Dsquared2 nebo čerstvě také Palm Angels.
Jean Paul Gaultier: Poslední přehlídka
Jean Paul Gautierna svém twitteru oznámil, že letošní přehlídka haute couture, která zároveň oslaví 50 let jeho kariéry, bude poslední. „Ujišťuji vás však, že Haute Couture bude pokračovat s novým konceptem, “uvedl designér. Gaultierova módní kariéra, která se táhne přes 5 dekád, zahrnuje třeba tvorbu Madonny kultovní „cone podprsenky“ a sedmileté působení jakožto kreativního vedoucí Hermès.
Tato avizovaná přehlídka oslavujících Gaultierův styl a historii se neobešela bez modelek a přátel jako Dita von Teese, Coco Rocha, Karlie Kloss, Gigi and Bella Hadid, Jourdan Dunn nebo Karen Elson. Celou přehlídku uvedla pohřební scéna inspirována fashion snímkem „Kdo jste, Molly Maggoová“ od Williama Kleina za doprovodu písně „Back to Black“ od Amy Winehouse, zazpívané Boy Georgem a nechyběly ani reinterpretace nejslavnějších návrhů jako špičatá podprsenka pro Madonnu nebo modrobílé pruhované tričko.
Když se na to podíváme takto zpětně, bude nám jistě tento návrhář chybět, ale nenechte se mýlit. Přestože Gaultier potvrdil, že se jedná o jeho závěrečnou show, nechal nám však prostor pro malé tajemnství. Lákal své fanoušky na nový projekt s jeho jménem.
„Zůstaňte naladěni … Gautier Paříž půjde dál, Haute Couture pokračuje!“ Ujistil Gaultier. „Mám nový koncept.“ Řeknu ti o tom později … všechna ta malá tajemství. Bisou! “
Virginie Viard pro Chanel končí
Virginie Viard byla pravou rukou zesnulého Karla Lagerfelda. U Chanel začala již v roce 1987 jako stážistka a nebylo překvapením, že po smrti Lagerfelda nastoupilana jeho místo. Její nová kolekce však neohromila a setkala se s jistou dávkou kritiky. Někdo tvrdí, že nepřinesla nic nového, někdo, že šlo o oblečení pro jeptišky. Kdo ale teď bude novým nástupcem?
Kodaň jakožto hlavní město udržitelné módy
Zatímco ostatní menší fashionweeky bojují s tím, jak vyniknout, Kodaňský týden módy vsadil na zcela nový přístup, který bude vyžadovat, aby značky splňovaly minimální standardy udržitelnosti.
„Je to velmi radikálně nový způsob přemýšlení o týdnu módy, aniž by ve skutečnosti došlo k narušení stávajícího formátu,“ uvedla generální ředitelka Kodaňské módy v týdnu Cecilie Thorsmark.
„Právě teď se DNA Kodaňského týdne módy velmi zaměřuje na skandinávskou módu,“ řekla Thorsmark. „Ale myslím, že bez ohledu na to, jak se na to díváte, v určitém okamžiku bude udržitelnost důležitější jak pro tisk tak pro kupující, než skandinávská móda.“
A nakonec
Tento fantastický klobouk od Sarah Sokol Millinery, který měl Billy Porter na The Grammys