#aktuality  #designéři  #móda  #OliviaPalermo 

Pokud sledujete dění ve světě módy, jistě vám jméno Olivia Palermo není cizí.

Mnoho lidí ji řadí k těm hvězdičkám, které vlastně nic moc neumí, ale mají skvělé fotky, marketing a tým kolem sebe, který odvádí veškerou špinavou práci za ně. Olivia často bývá zaškatulkovaná do stejné kategorie jako Kardashianky (respektive Kim),  sestry Hiltonovy (respektive Paris) a další. New York Times o ní v roce 2020 napsal, že její práce je být proslavená módou a sloužit jako ta, kdo udává vkus a styl (v originále “Her job is to be famously fashionable…Her business, at first, was to serve as a tastemaker …)

Je to vlastně taková celebrita par excellence. Do povědomí veřejnosti se dostala díky televizní reality show The City, kterou vysílala MTV v letech 2008 až 2010. Možná znáte i tematicky podobné show Laguna Beach: The Real Orange County a The Hills, které jsou vlastně staršími sestřičkami nejnovějšího The City. Zde se celý děj točí kolem pár žen působících v New Yorku, hlavně kolem Whitney Port, jejíž největší konkurentkou byla právě Olivia. Obě pracovaly v týmu módní návrhářky Diane von Fürstenberg. Celá show vlastně sledovala jejich profesní a osobní život, takže o vztahy, skandály, podrazy či “chození přes mrtvoly” nebyla nouze. Obzvlášť o módní branži se říká, že tam je podobné chování na denní bázi. Ale kde ne, že? Každopádně díky této show se o Olivii začala zajímat i média, čehož Olivia uměla stoprocentně využít. Nelenila a najala si lidi, kteří ji vlastně stvořili, tedy v té podobě, v jaké ji známe dnes. Mám tím namysli influencerku a hvězdu sociálních sítí. Její instagramový profil v současnosti sleduje 6,4 milionu followerů a má k dnešnímu dni (10.2.2020) celkem 1361 příspěvků, což je v obou případech úctyhodné číslo. 

Olivia je kočka, umí se tvářit a má styl (což bylo již několikrát oceněno různými fashion magazíny). Párkrát se blýskla na titulce módních a lifestyle časáků.

Navíc má fakt pěknýho manžela, kterého sem tam samozřejmě zvenčí a postne na svůj vymazlený profil. A slovo “vymazlený” nemyslím s nadsázkou. Její marketingový tým prý zjistil, že její followeři nejsou zvědaví na fotky, kde je zachycena nenamalovaná (s čímž bodují ostatní slavné ženy) nebo kde je její pes. Skupina lidí, co ji sleduje, očekává, že bude každý den postovat OOTD (outfit of the day), protože to je to, po čem lační a v co chtějí vidět. Trochu stylu a inspirace. Další z jejích neotřelých kombinací a mixu high fashion a dostupné módy. 

Postupem času se tato mladá Američanka, která pochází z řekněme vyšších vrstev (tatínek realitní makléř, maminka interiérová designérka), stala miláčkem módních značek, ódy na ni pěl i Karl Lagerfeld a Olivia mu jeho náklonnost oplácela, kde se dalo. Ostatně i dnes sem tam vzdá holt svému milovanému návrháři a příteli nějakým příspěvkem, vzpomínkovou fotkou, atd.

Pokud se podíváme do historie, tak Olivia není v návrhářské světě žádným nováčkem. Již v úvodu jsem zmiňovala, že byla v týmu kolem návrhářky Diane von Fürstenberg. Má za sebou i spolupráci na kolekci šperků s Robertou Freymann (v roce 2010) nebo švýcarskou značkou Piaget, kolekci obuvi ve spolupráci se značkou Aquazzura (rok 2014), beauty kolekci make-upu a laků na nehty pod značkou Ciaté London (2015) a mnoho dalších. Nesmím opomenout ani její doposud největší triumf, kolekci KARL X OLIVIA, která spatřila světlo světa v červnu 2019, avšak ohlášena byla již v únoru 2019, pár dní před Karlovou smrtí. Olivia spolunavrhla 5 kousků z kolekce,  mezi nimi i ikonickou koženku s nápisem “Forever karl”, nebo stylově střižené propínací bílé košile, a zbylé návrhy prošly její úpravou a schválením. Řekla bych, že výsledek je celkem vkusným skloubením obou z dvojice. Karl přináší zkušenost z branže, haute couture, propracovanost, punc, zatímco Olivia nositelnost, rebelství, ženskost a vliv prostředí New Yorku, ale i milované Paříže. 

A jak to tak vypadá, nezávislá, stylová, nositelná a drzá bude i její první ready-to-wear kolekce oblečení.

Kolekce má oficiálně přijít na svět již za pár dní, avšak již od ledna můžeme na jejím instagramovém profilu najít první sneak-peeks. Olivia si tak nadělí trochu předčasný dárek ke svým 34. narozeninám, které oslaví 28.února. No, spíše, je ta doba velmi strategicky zvolená, ostatně jako už to u Olivie (respektive týmu lidí kolem ní) bývá. Označila bych to za velmi povedený obchodní krok (záměr). Proč by jinak vypouštěla kolekci těsně před všemi fashion weeks. Všichni milovníci módy v tomto období skvěle reagují na veškeré fashion novinky, kolekce a jsou ochotni investovat do módy víc než normálně. Olivia nalákala všechny na chystanou kolekci, která podle jejích slov bude “nadčasová a eklektická”, jak jinak než přes Instagram. Tak se dostala informace zadarmo a rychle ke všem 6,4 milionům sledovatelů. V rozhovoru pro WWD.com Olivia uvedla, že celá kolekce čítá 52 položek, přičemž každých 6 – 8 týdnů budou zveřejněny nové kousky. Najdeme tam jak hedvábnou sukni s vysokým pasem, tak pánskou košili (podobnou té v kolekci Karl x Olivia), koženou bundu, asymetricky střižené letní šaty, a mnoho dalšího. Inspirací prý Olivii byly styly lidí, které potkala na svých cestách po světě. Jedná se tedy o mix kultur, stylů, nálad, střihů, vždy však dokonale propracované a ušité. Zkušenosti prý získala během působení v módní branži od stáže u Diane po spolupráce na kolekcích, jak jsem nastínila níže. 

Věřím, že Olivia má na to, přijít s novými nápady a s celkem originální kolekcí. Některé návrhy vypadají opravdu nadčasově, důležitá však bude volba materiálu, i když u Olivie nemám strach, že by zvolila něco hloupě nebo něco nekvalitního. Celkem se těším, až uvidím jednotlivé kousky na e-shopu, kde bude mimo jiné možné si její kolekci zakoupit. Protože na těch návrzích celkem zanikají a pár kousků vypadá jako splácanina, přitom může samostatně jít o zajímavé položky.

Pokud jsem správně hledala, tak není jasné, zda bude možné koupit kolekci v kamenném obchodě u nás, alespoň prozatím. Kromě již zmíněného e-shopu bude možno nakoupit kolekci v obchodech Saks Fifth Avenue a na jejich webovkách, později ve vybraných buticích v Evropě, Asii, Austrálii atd.

Nejsem si jistá, jak moc je kolekce v souladu s cílem Vogue, o kterém jsem psala na začátku roku, nebo s Fashion Pactem.

Také by mě zajímalo, jak to bude cenově. Podle současné nabídky na e-shopu, kde najdeme třeba již zmíněnou stěžejní položku kolekce Karl x Olivia, motorkářskou koženou bundu, za 1000 dolarů. Má-li být ale v kolekci i kůže i hedvábí, tipovala bych to na podobnou relaci. I když, vzhledem k tomu, že se nejedná o spolupráci se slavným návrhářem a že Olivia moc dobře ví o tom, že ji sledují i obyčejné holky, tak ceny trochu srazí.

Zdroje: (en.vogue.me; www.wwd.com; www.nytimes.com; www.oliviapalermo.com, instagramový profil Olivie Palermo)