Oslavy a móda Designbloku

Zveřejněno 28. 10. 2018

Oslava 100 let republiky a 20 let Designbloku. Myslím si, že obě události jdou velmi úzce ruku v ruce.  Toto propojení dává říjnovým oslavám nový rozměr, designblok představil totiž spoustu nových, známých i eznámých českých designérů a projektů. A není ani překvapením, že tématem letošního ročníku byla oslava. Nebudu Vás dlouho napínat a pojďte se se mnou podívat trochu na tu atmosféru.

Začněme přehlídkami. 

Uděláme si kvíz, co jsem vám kladla na srdce v březnu 2017, aby jste si zapamatovali za jméno z fashion weeku?  Miro Sabo se pořád skloňuje a tím, že mu přehlídky otevírá i zavírá vždy Vanda Janda je to snad i jedna z nejpopulárnějších přehlídek.  Jeho kolekce připomínala dvacátá léta minulého století, kloboučky, dlouhé šaty tvořící štíhlé siluety. Stálo to zato. 

Monika Drápalová se nám představila na fashion weeku na jaře s FW18, kde své modely zahalila do panských nočních košil. Na Designloku vsadila na tmavě modrou barvu a extravagantní eleganci.

Pavel Brejcha další fashion weekové jméno. Opět portvdil své čisté střihy a ostré siluety. 

A už konečně Liběna Rochové designbloková stálice, má svůj styl, kdy modelky od hlavy k patě zabalí do těžkých látek, různě zformovaných, který se dá rozpoznat na sto honů. Tyto modely navíc vznikly ve spolupráci s výtvarníkem Musa a celé to byla charitativní přehlídka na podporu DEBRA, což je organizace na pomoc lidem s nemocí motýlích křídel.


A už se dostáváme k tomu hlavnímu na Designbloku a to je ocenění

Diploma Selection.

Přehlídky finalistů z Holandska, Polska, Bulharska, Německa, Belgie, Rakouska…  Nebudu Vás zatěžovat modely všech finalistů byly hodně extravagantní. Zase se mi vrátil můj pocit z fashionweeku, že  jsem na to asi moc upjatá a to nemám ráda. Haló právě jsem si udělala roztřepený zvonáče, to je moje extravagantnost. 

V porotě seděla například šéfredaktorka českého Vogue Andrea Běhounková, šéfredaktorka britského DASH magazínu Noémie Schwaller, Petr Matějček za ELLE. 
Vítězem se stala kolekce I am not te Grass in your Boots od Ramony Salo Myrseth
„Oděv, textil a vyprávění mi slouží jako výraz intimní a objevné cesty světem Laponců. Toto putování mytologiemi a tradicemi mé vlastní kultury souzní s širším hnutím mladých designérů, kteří se postupně vracejí k tématům vlastní identity, tlumočí autentické hodnoty a redefinují význam toho, co dnes znamená pocházet z tzv. domorodé kultury. Vycházím z myšlenky, že domorodí lidé nejsou izolovaní, ale naopak jsou lidmi celého světa,“ popsala autorka. 

Na druhém místě se umístil Hüseyin Özer z Německa a za třetí místo byl oceněn Michal Gruca z Belgie. 

Kdybych měla ještě ocenění za Style Brunch, kde bych byla porotou jen a jen pouze já, vítězem by byla Nienke Creemers z Holandska, protože prostě mě ta její kolekce dostala svou důvtipností. Celá kolekce vznikla tak, že se autorka rozhodla udělat pouze etickou kolekci. Tedy fairtrade, eko a bez “otroků” a najednou zjistila, že je to nemožné. Tedy tato kolekce je takový protest proti módnímu průmyslu “If I cannot make a fully ethical collection, can anyone?”

100 let republiky

Samozřejmě, že Designblok oslavoval i 100 let republiky. Ať už to bylo úžasnou sochou Masaryka v hlavním sále a prápory vlajícími nad hlavou nebo koutkem magazínu Reflex, kde byly i přednášky na toto téma a hlavně zeď, kam každý mohl napsat nebo nakreslit něco, k Čechám. A že se tam našly poklady.

Prosecca bylo dost, sváteční atmosféry také a velká klouzačka z druhého patra dolů byla tak hrozně lákavá. 

Designblok také přinesl spoustu zajímavých českých tvůrců, které už se nemůžu dočkat až vám všechny představím.

Proč byla šedesátá léta v hudbě tak ikonická?

Proč byla šedesátá léta v hudbě tak ikonická?

Šedesátá léta minulého století byla pro hudební svět takovým malým velkým třeskem. Stalo se něco jedinečného a dodnes hudba z šedesátých let neutichá. Šlo o revoluční období, které nás ovlivňuje dodnes. V historii hudby se jednalo skutečně o zlatý věk. Bylo to období...